Elektromobilność 2-biegowa skrzynia w samochodzie elektrycznym od Kreisel 11 września 2018 Elektromobilność 2-biegowa skrzynia w samochodzie elektrycznym od Kreisel 11 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Większość pojazdów elektrycznych wyposażona jest w jednobiegową skrzynię biegów, aby zapewnić pełen moment obrotowy przy zerowej prędkości. Mimo to teraz Kreisel ogłosił, że wprowadzi wielobiegowe skrzynie biegów do aut elektrycznych, które będą wspomagane zautomatyzowaną, 2-biegową przekładnią elektryczną. Reklama Kreisel, mały australijski startup, znany jest dotychczas z imponujących konwersji pojazdów na wersje elektryczne, takich jak Volkswagen e-Golf z akumulatorem 55 kWh, klasyczne Porsche 910 i kilka egzemplarzy indywidualnych dla Arnolda Schwarzeneggera: niestandardowy, całkowicie elektryczny Mercedes G i całkowicie elektryczny Hummer. Teraz firma zamierza położyć nacisk na zwiększenie zasięgu wysokich osiągów i momentu obrotowego. Markus Kreisel, jeden z dyrektorów generalnych Kreisel Electric, powiedział: „Postawiliśmy sobie za zadanie stworzenie lekkiego, elektrycznego supersamochodu opartego na historycznym samochodzie sportowym, jako idealnej aplikacji do naszej konwersji”. Startup opracował nowy system napędowy dla Porsche 910 z 2-biegową skrzynią i zamierza wprowadzić go do produkcji Philipp Kreisel, drugi z dyrektorów Kreisel Electric, zakłada, że elektryczna pompa oleju z zintegrowanym jego zbiornikiem, który samoczynnie wyłącza się na żądanie, zapewniają maksymalną wydajność. W nowym modelu zmniejszone jest również tarcie układu łożysk, co obniża straty z oporu. Natomiast elektromechaniczna synchronizacja biegów pozwoli na zoptymalizowanie regulacji momentu obrotowego i prędkości obrotowej napędu elektrycznego podczas błyskawicznych, 0,25-sekundowych zmian biegów. Jak mówi Philip Kreisel: „W ten sposób można praktycznie wyeliminować wszelki wpływ termiczny elementów ciernych i możliwe efekty zużycia elementów przesuwnych. Zintegrowana blokada mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem zapewnia nieprzerwaną transmisję momentu obrotowego nawet w trudnych warunkach drogowych”. Poniżej znajduje się graficzne przestawienie podziału jednostki napędowej za pomocą zautomatyzowanej 2-biegowej skrzyni Kreisel. Jak twierdzi firma, napęd można skonfigurować z mocą wyjściową 600 kW i momentem obrotowym 900 Nm. Kreisel, podobnie jak w przypadku opracowanej przez siebie technologii akumulatorów, zamierza z sukcesem wprowadzić do masowej produkcji przedstawiony system we współpracy z firmą Sala Drive. źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.