Elektromobilność Berlin wymieni wszystkie autobusy na elektryczne do 2030 roku 18 września 2018 Elektromobilność Berlin wymieni wszystkie autobusy na elektryczne do 2030 roku 18 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Berlin dołącza do grupy stolic, które zobowiązały się do elektryfikacji miejskiej floty autobusowej. Obecnie na 1500 autobusów w Berlinie przypada 5 autobusów elektrycznych. Jak wskazuje „Berliner Morgenpost”, na który powołuje się portal elektrovest.net, będzie to spore wezwanie dla władz miasta. O ambitnych planach Berlina poinformował Sigrid Nikutta, prezes Berlińskich Zakładów Komunikacyjnych (niem. Berliner Verkehrsbetriebe – BVG). Reklama Miasto zobowiązało się do rezygnacji z zakupu autobusów napędzanych silnikiem diesla od 2020 roku. W 2019 roku wyjedzie na ulice stolicy Niemiec 30 dodatkowych autobusów zeroemisyjnych, które zostały już zamówione u Evo-Busa (spółka-córka niemieckiego Daimlera) oraz Solarisa. Jak wskazuje „Berliner Morgenpost”, każdy autobus elektryczny kosztuje około 600 tysięcy euro. Jest on cztery razy droższy od standardowego autobusu z silnikiem diesla. Zasięgi autobusów to 150 km na jednym ładowaniu, które trwa około 6 godzin. Całość zamówienia oszacowana jest na 18 milionów euro. Obecnie autobusy z napędem wysokoprężnym posiadają zasięgi od 200 do 500 kilometrów na jednym tankowaniu. Ze względu na relatywnie mniejsze zasięgi elektryków, nowe autobusy zeroemisyjne będą obsługiwały drugorzędne, pomocnicze linie w Berlinie. Prezes Nikutta wskazała, że ze względu na przebiegi 1500 autobusów dieslowych zastąpi flota 1875 autobusów elektrycznych. Od 2015 roku Solarisy Urbino były testowane na linii 204 między stacjami kolejowymi Zoo i Südkreuz, jednak same testy nie były w pełni zadowalające. W 25% czasu autobusy nie były używane. Nie wskazano szczegółów co do zastrzeżeń. Liderami w eksploatacji samochodów elektrycznych są Chiny. Wiele chińskich miast, na przykład metropolia Shenzhen, już całkowicie przekształciła swoją flotę autobusową na elektromobilną. Obecnie w tym mieście funkcjonuje 17 tysięcy autobusów elektrycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.