Elektromobilność Niemcy testują autonomiczny tramwaj 21 września 2018 Elektromobilność Niemcy testują autonomiczny tramwaj 21 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Koncern Siemens Mobility oraz operator linii tramwajowych i autobusowych Verkehrsbetriebe Potsdam zademonstrowali podczas targów InnoTrans 2018 autonomiczny tramwaj, który pokonywał 6-kilometrową trasę w Poczdamie, przy codziennym ruchu ulicznym. Testy będą trwały do końca października. Reklama Niemiecka firma poszła o krok dalej w rozwoju technologii autonomicznej jazdy i zaprojektowała autonomiczny tramwaj Siemens Combino. Pojazd jest wyposażony w szereg czujników, lidary, radar oraz inne technologie umożliwiające samodzielne poruszanie się po torach. Tramwaj rozpoznaje światła oraz posiada zaawansowane sensory badające wsiadających i wysiadających pasażerów. Skanery monitorują tor z wyprzedzeniem do 100 m, dając wystarczający margines dla pełnego hamowania przy prędkości 50 km/h. Podczas testów w tramwaju dla bezpieczeństwa jest oczywiście motorniczy, który w razie nieprzewidzianej sytuacji może przejąć kontrolę nad tramwajem. Komunikaty medialne wskazują, że dotychczasowe testy (od 17 września bieżącego roku) tramwaju były udane. Mimo to kolejne mają na celu wychwycenie dodatkowych, potencjalnych problemów lub błędów oraz zidentyfikowanie wszelkich technologicznych wyzwań dla autonomicznej jazdy po torach. Tramwaj nie jest obecnie przystosowany do obsługi pasażerskiej. Według producenta bezzałogowe tramwaje mają usprawnić ruch oraz zmniejszyć liczbę wypadów. Sztuczna inteligencja reaguje na sygnały samochodowe, przytorowe, przeciążenia oraz przede wszystkim ludzi, którzy przechodzą przez ulice (także w niedozwolonych miejscach). Producent gwarantuje, że dzięki zaawansowanej technologii tramwaje będą jeszcze bardziej bezpiecznym środkiem transportu. Źródła: elektrovesti.net, newcivilengineer.com, metro-report.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.