Elektromobilność 12 elektrycznych Solarisów trafi do Rumunii 26 września 2018 Elektromobilność 12 elektrycznych Solarisów trafi do Rumunii 26 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Solaris podpisał właśnie kolejną umowę na dostarczenie autobusów elektrycznych Urbino 12 electric do rumuńskiej Kluż-Napoki. Tym razem miasto zamówiło 18 sztuk tych ekologicznych pojazdów. To kontynuacja kontraktu ramowego z sierpnia ubiegłego roku. Zamawiając łącznie 41 autobusów, Kluż-Napoka będzie miastem z największą liczbą Solarisów Urbino electric w Europie. Zamówione przez władze miasta Solarisy Urbino 12 electric wieńczą kontrakt ramowy na dostarczenie łącznie 41 sztuk bezemisyjnych pojazdów. Mimo, iż umowa zakładała realizację dostaw przez okres najbliższych trzech lat, miasto zdecydowało się wypełnić zamówienie w niewiele ponad rok. Pierwsze elektryczne Solarisy w liczbie 11 szt. zostały dostarczone klientowi wiosną tego roku. Kolejne 12 sztuk dojedzie do Kluż-Napoki do końca 2018 roku. Ostatnia transza z 18 świeżo zamówionymi pojazdami ma wyjechać z Bolechowa w 9 miesięcy od podpisania kontraktu. Reklama Projekt zakupu autobusów został częściowo finansowany ze środków Rumuńsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Operatorem została firma CTP Transport Company. Wartość kontraktu to prawie 90 milionów złotych. Realizacja najnowszego zamówienia sprawi, że Kluż-Napoka będzie największym klientem firmy w zamówieniach na ekologiczne autobusy elektryczne. Do tej pory największymi jednorazowymi dostawami Urbino electric były te w Krakowie i Jaworznie (odpowiednio 26 i 23 sztuki). CTP Cluj Napoca będzie także operatorem z największą flotą pojazdów marki Solaris w całej Rumunii. Dwunastometrowe Urbino electric dla rumuńskiego przewoźnika w charakterystycznym biało-fioletowym malowaniu będzie wyposażone w silnik centralny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh typu Solaris High Energy. Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznaczało dla miasta także inwestycję w infrastrukturę ładowania. W ciągu ostatniego roku zainstalowano 11 stacji wolnego ładowania i trzy stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów (każdy autobus został wyposażony w pantograf zamontowany nad pierwszą osią na dachu pojazdu). W autobusach dla Kluż-Napoka zamontowano m.in. klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, a także pełny zestaw monitoringu na zewnątrz i w środku pojazdu. Pasażerowie z pewnością docenią możliwość korzystania z darmowego dostępu do WiFi oraz portów USB, dzięki którym podładują swoje smartfony podczas jazdy. Pojazdy pomieszczą maksymalnie 78 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących, z czego 10 dostępnych z niskiej podłogi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.