Elektromobilność K-ZE – nowy, tani i elektryczny SUV od Renault? 04 października 2018 Elektromobilność K-ZE – nowy, tani i elektryczny SUV od Renault? 04 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Podczas Paris Motor Show 2018 Renault zaprezentował nowy elektryczny crossover K-ZE. Według producenta pojazd ma być niedrogim, kompaktowym SUV-em, który wejdzie do sprzedaży już w 2019 roku. Reklama Renault produkuje już samochody elektryczne, a popularnym i odnoszącym sukcesy modelem tej marki jest ZOE. W Paryżu firma ogłosiła, że kolejny miejski samochód elektryczny pojawi się w 2019 roku, ale zanim wejdzie na wszystkie światowe rynki, będzie dostępnych w Chinach. Model będzie produkowany wspólnie z chińskim koncernem Dongfeng Motor. Zaprezentowany samochód z wyglądu przypomina Renault Kwid, model bardzo popularny w Indiach. Na razie nie zaprezentowano wnętrza, ale Renault twierdzi, że K-ZE posiada funkcje, takie jak: kamera wsteczna, czujniki parkowania i centralny ekran dotykowy z nawigacją. Chociaż nie ma potwierdzonych specyfikacji, co do pojemności baterii czy silnika elektrycznego, Renault ujawnił zasięg. Producent twierdzi, że K-ZE może przejechać nawet 250 km na jednym ładowaniu w cyklu NEDC. Pojazd jest również wyposażony w „podwójny system ładowania”, który jest kompatybilny z domowymi ładowarkami i publiczną infrastrukturą. Port ładowania znajduje się na prawym, przednim błotniku samochodu. Oprócz elektrycznego SUV-a, do 2020 r., Renault planuje by ich najpopularniejsze modele pojazdów, takie jak Clio, Megane i Captur, pojawiły się także w wersjach hybrydowych i wariantach Plug-in Hybrid. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.