OZE Holenderska szkoła zasilana energią słoneczną 31 października 2018 OZE Holenderska szkoła zasilana energią słoneczną 31 października 2018 Przeczytaj także OZE Rząd dopłaci miliardy do górnictwa. To “bomba z opóźnionym zapłonem” – komentują eksperci Unijna polityka klimatyczna wymusza na Polsce odejście od górnictwa i transformację energetyczną. Zamiast tego rząd nadal przeznacza miliardy złotych na wygaszanie sektora. “To opóźnianie transformacji energetycznej, którego koszt poniosą obywatele, płacąc wyższe rachunki za energię” – komentują eksperci z Forum Energii. OZE Chiny zwiększają wydobycie węgla. Czy osiągną cele klimatyczne? Produkcja węgla wzrosła w Chinach o 4,4% we wrześniu 2024 roku, osiągając 414,46 mln ton, co jest najwyższym poziomem od 2023 roku. Chiny, mimo początkowych zapewnień o zmniejszeniu udziału węgla w miksie energetycznym, pozostają jego największym producentem na świecie. Architekci z biura projektowego cepezed z Delf w Holandii zakończyli projekt budynku szkoły w Graafschap w Doetinchem. Obiekt ten jest unikatowy w całej Holandii – nie dość, że budynek dużą część energii elektrycznej pozyskuje z instalacji fotowoltaicznej, to dodatkowo nie korzysta z gazu ziemnego, ale np. z ogrzewania elektrycznego. Na szkole, oprócz paneli fotowoltaicznych, znajdują się również kolektory podgrzewające wodę w bojlerach. Reklama Wokół budynku rośnie wiele starych dębów. Fasada szkoły nawiązuje do otoczenia – wykończona jest postarzaną, stalową konstrukcją w kształcie drzew. Elementy nie tylko estetycznie się prezentują, ale także zapewniają cień. Budynek zaprojektowano dla około 700 uczniów Graafschap College. W jego wnętrzu znajduje się ogromne atrium nazwane „Midfield”. Miejsce to złożone jest z kaskady tarasów. Dach nad atrium wykonany jest ze szkła, co pozwala na doskonałe doświetlenie tego terenu światłem słonecznym. Uzupełnione jest ono energooszczędnym oświetleniem LED sterowanym przez system czujników nasłonecznienia. Dzięki temu w atrium utrzymywany jest stały poziom jasności, niezależnie od warunków oświetlenia na zewnątrz. „Szkołę podniesiono o pół piętra względem terenu, by możliwe było doglądanie aut znajdujących się na przyszkolnym parkingu także z parteru”, wskazują architekci. Szkoła posiada szerokie, wygodne schody wejściowe wyposażone dodatkowo w rampę dla osób niepełnosprawnych. Fasada budynku składa się z naprzemiennie ułożonych pasów czarnego aluminium i okien. Tworzy to elegancką i nowoczesną bryłę. Na niej ułożono stalowe, specjalnie postarzaną konstrukcję w kształcie drzew. Nawiązuje ona do otaczających budynek dębów. Konstrukcję tę umieszczono na południowej, wschodniej i zachodniej ścianie szkoły, by zapewniała cień w budynku, rozpraszając światło słoneczne. Za projekt wnętrza odpowiada cepezedinterieur – poddział biura projektowego, zajmujący się architekturą wnętrz. W jego ramach także skupiono się na nowoczesnych trendach i minimalistycznej estetyce, łącząc ją z jasnymi kolorami i wzorami, które dodają projektowi dynamiki. https://inhabitat.com/weathered-steel-trees-wrap-around-a-solar-powered-school-building/ Stalowe konstrukcje dekorują elewację zasilanej solarnie szkoły w Holandii Architekci z biura projektowego cepezed z Delf w Holandii zakończyli projekt budynku szkoły w Graafschap w Doetinchem. Szkoła ta jest unikatowa w całej Holandii – nie dość, że budynek dużą część energii elektrycznej pozyskuje z instalacji fotowoltaicznej, to dodatkowo nie korzysta z gazu ziemnego, zamieniając systemy np. ogrzewania na elektryczne. W szkole, oprócz paneli fotowoltaicznych, znajdują się także słoneczne bojlery, ogrzewające wodę. Zaprojektowany przez cepezed budynek dedykowany jest dla działu wychowania fizycznego, bhp i zajęć praktyczno-technicznych. W ramach projektu postawiono wysoki priorytet na zdrowe warunki do nauki, maksymalizację dostępu do naturalnego oświetlenia i widoków na zielone otoczenie szkoły. Wokół budynku rośnie wiele starych dębów. Fasada szkoły nawiązuje do tego – wykończona jest postarzaną, stalową konstrukcją w kształcie drzew. Elementy te zapewniają nie tylko element estetyczny, ale także cień dla dużych okien budynku. Budynek zaprojektowano dla około 700 uczniów Graafschap College. We wnętrzu budynku znajduje się ogromne atrium nazwane „Midfield”. Miejsce to złożone jest z kaskady tarasów dookoła przestrzeni dedykowanej jako miejsce spotkań itp. Dach nad atrium wykonany jest ze szkła, co pozwala na doskonałe doświetlenie tego terenu światłem słonecznym. Uzupełnione jest ono energooszczędnym oświetleniem LED sterowanym przez system czujników nasłonecznienia. Dzięki temu w atrium utrzymywany jest stały poziom jasności, niezależnie od warunków oświetlenia na zewnątrz. „Szkołę podniesiono o pół piętra względem terenu, by możliwe było doglądanie aut, znajdujących się na przyszkolnym parkingu także z parteru” wskazują architekci. Szkoła posiada szerokie, wygodne schody wejściowe, wyposażone dodatkowo w rampę dla osób niepełnosprawnych. Fasada budynku składa się z naprzemiennie ułożonych pasów czarnego aluminium i szkła okien. Tworzy to elegancką i nowoczesną bryłę. Na tym ułożono stalowe, specjalnie postarzane konstrukcje w kształcie drzew. Nawiązuje one do otaczających budynek dębów. Konstrukcje te umieszczono na południowej, wschodniej i zachodniej ścianie szkoły, by zapewniała cień w budynku, rozpraszając światło słoneczne tak, iż bezpośrednie promienie słońca nie rażą uczniów i nauczycieli. Za projekt wnętrza odpowiada cepezedinterieur – poddział biura projektowego, zajmujący się architekturą wnętrz. Projekt także skupia się na nowoczesnych trendach i minimalistycznej estetyce, łącząc ją z jasnymi kolorami i wzorami, które dodają projektowi dynamiki. https://inhabitat.com/weathered-steel-trees-wrap-around-a-solar-powered-school-building/ Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.