Wiadomości OZE Niemcy chcą produkować najwięcej baterii do samochodów elektrycznych w Europie 20 listopada 2018 Wiadomości OZE Niemcy chcą produkować najwięcej baterii do samochodów elektrycznych w Europie 20 listopada 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Niemiecki minister gospodarki, Peter Altmair, powiedział niedawno, że Berlin zapewnić chce miliard euro dofinansowania dla sektora, który produkować ma akumulatory do aut elektrycznych. Rozmowy z firmami z tej branży są już bardzo zaawansowane, a produkcja tych ogniw ruszyć powinna w 2021 roku. Reklama „W czasie najbliższych kilku miesięcy chcemy stworzyć w Europie dogodne warunki do masowej produkcji akumulatorów”, powiedział Altmaier podczas spotkania z europejskim komisarzem ds. energii, Marosem Sefcovicem. Bliski sojusznik kanclerz Angeli Merkel powiedział: „szereg konsorcjów firm jest na etapie formowania się”, co wiąże się z tym, że prowadzono już rozmowy z firmami z m.in. Francji, Polski, Holandii i Austrii, dotyczące lokalizacji fabryk. To już nie pierwszy, gdy politycy mówią o konieczności intensyfikacji wysiłków na rzecz produkcji ogniw do pojazdów elektrycznych w Europie. Altmaier powiedział, że pierwsze wyniki rozmów powinny zostać ujawnione przed końcem tego roku, a „konkretne decyzje inwestycyjne” zapadną do końca marca przyszłego roku. Otwarcie fabryki odbyć się ma w 2021 r. Głównym celem jest dostarczenie przez UE 30% globalnego zapotrzebowania do 2030 roku. Odbiorcami ma być „kilka zakładów produkcyjnych”, m.in. w Niemczech. Europejscy producenci samochodów kupują obecnie ogniwa od zagranicznych producentów – głównie z Azji. „Według dostępnych prognoz rynek akumulatorów w Europie może być warty nawet 250 miliardów euro rocznie od 2025 roku”, powiedział komisarz Sefcovic. Ale podczas gdy producenci przyznają, że baterie znajdują się w centrum ich przyszłego zapotrzebowania, to żadna z firm nie chciałaby ryzykować budowy fabryki ogniw akumulatorowych w Europie. „Wymagana skala i szybkość inwestycji oznacza, że żaden podmiot przemysłowy ani kraj UE nie może tego zrobić sam”, powiedział Sefcovic, obiecując „Airbusa akumulatorów dla UE”. Airbus powstał w 1970 r. jako paneuropejski producent samolotów, który w dzisiejszych czasach walczy z amerykańskim Boeingiem o globalną dominację. O krok przed inicjatywami rządowymi stoi również chiński producent akumulatorów CATL, który w lipcu tego roku ogłosił plany budowy gigantycznej, nowej fabryki w środkowych Niemczech do zaopatrywania europejskich klientów. „Możemy nie wygrać konkursu na najtańszą baterię, ale konkurs na najlepszą baterię jest nadal otwarty i niezdecydowany, możemy wziąć na siebie tę konkurencję”, zapowiada Altmaier. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.