Wiadomości OZE Odnawialne rowery miejskie od Wavelo 13 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Odnawialne rowery miejskie od Wavelo 13 kwietnia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Od wiosny 2017 roku, krakowianie i turyści mają do dyspozycji aż 1500 nowoczesnych jednośladów oraz 150 stacji w całym mieście. Każdy rower wyposażony jest w komputer pokładowy, zasilany przez dynamo oraz mikro panel słoneczny. Reklama Wavelo to nowy system rowerów miejskich w Krakowie. Umożliwia szybkie i bezobsługowe wypożyczanie jednośladów specjalnie zaprojektowanych do wygodnego poruszania się po mieście. Rower można wypożyczyć i zwrócić na dowolnej stacji, jest to więc idealne rozwiązanie na przejazdy „w jedną stronę”. Wavelo to innowacyjny system rowerowy 4-tej generacji. Flota pojazdów śledzona jest poprzez wbudowane moduły GPS. Oznacza to większy komfort dla użytkownika, m.in. możliwość wypożyczenia i zwrotu roweru bez konieczności logowania się do stacji dokujących. Dzięki wbudowanemu GPS, jednoślady pozostawione w miejscach poza stacjami, będą także widoczne dla potencjalnych użytkowników za pośrednictwem aplikacji mobilnych, co pozwoli na ich zdalne wyszukanie, zarezerwowanie oraz szybkie wypożyczenie. Może się więc okazać, że niezbędny nam rower w danym momencie mamy tuż za rogiem. Specjalnie dla portalu ŚwiatOZE.pl, o wypożyczalni rowerów miejskich Wawelo opowiada Marcin Jeż, dyr. ds. Inwestycji i Rozwoju BikeU Innowacyjność i mobilność to ważne cechy krakowskiego systemu rowerów miejskich, ale nic by nie znaczyły bez solidnie zbudowanych, bezpiecznych i stabilnych jednośladów. Warto zwrócić uwagę na samą konstrukcję pojazdu. Aluminiowa rama typu unisex i regulowane siodełko sprawiają, że rower doskonale dopasowuje się do potrzeb zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Komfort jazdy podnosi 3-stopniowa przekładnia oraz sprzęgło Cardana. To ostatnie – zastępując łańcuch – minimalizuje ryzyko usterek i zwiększa odporność roweru na jazdę w trudnych warunkach atmosferycznych. Antyprzebiciowe opony i system hamulców rolkowych z dynamem zapewniają stabilność na drodze, a wbudowany w kierownicę dzwonek oraz światła LED z czujnikiem zmierzchu pozwalają na bezpieczną jazdę nawet zimową porą, kiedy zmrok zapada szybko. Ideę roweru miejskiego dopełnia tutaj koszyk na bagaż. W 2016 roku miasto Kraków, zdecydowało się na całkowitą przebudowę najstarszej w Polsce sieci rowerów miejskich, udzielając długoletniej koncesji na zarządzanie systemem firmie BikeU – polskiemu operatorowi bezobsługowych wypożyczalni miejskich. To zdecydowanie bardziej elastyczny system zarówno dla użytkownika, operatora, jak i samego miasta. Za pomocą komputera pokładowego znajdującego się na rowerze istnieje możliwość zwrotu jednośladu Wavelo w dowolnej strefie wskazanej przez operatora korzystając również ze stojaków miejskich. Aktywny GPS pozwoli zlokalizować każdy rower w dowolnej chwili, co w przypadku obecnych systemów funkcjonujących w Polsce jest technicznie niemożliwe – podsumował Marcin Jeż, dyr. ds. Inwestycji i Rozwoju BikeU. mapa stacji Wavelo Wypożyczenie roweru Wavelo wymaga utworzenia konta w systemie. W procesie rejestracji użytkownik otrzyma unikalny identyfikator. Po wejściu na swoje konto, będzie można w ustawieniach zmienić sposób logowania tak, by loginem zamiast identyfikatora stała się Krakowska Karta Miejska użytkownika. System Wavelo w większości finansowany będzie poza budżetem Krakowa. Koszty działania pokrywane będą z środków własnych operatora, umów sponsorskich i opłat użytkowników. Wypracowane zyski będą przeznaczone na przemyślaną rozbudowę systemu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.