Wiadomości OZE IKEA w swym spocie świątecznym promowała recykling starych mebli 04 stycznia 2019 Wiadomości OZE IKEA w swym spocie świątecznym promowała recykling starych mebli 04 stycznia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Okres świąteczny to dla wielu marek czas szczególnie intensywnej promocji swoich produktów. Z powyższego działania wyłamała się jednak sieć IKEA, która w swoim świątecznym spocie dedykowanym mieszkańcom Kanady promowała recykling starych mebli. Kampania realizowana jest pod nazwą „Magic Man Holiday”. Reklama Fabuła spotu koncentruje się na działaniach małego chłopca, który bardzo chce zostać iluzjonistą. W tym celu ćwiczy kolejne sztuczki i prezentuje je swojej wielopokoleniowej rodzinie, jednak za każdym razem jego magiczne triki nie udają się. Smutek chłopca zauważa jego dziadek. Starszy pan postanawia pomóc wnukowi w realizacji marzenia o zostaniu iluzjonistą. W tym celu odnajduje w piwnicy stary, zakurzony regał Kallax i przystępuje do jego odmalowywania i przerabiania stosownie do potrzeb małego magika. Odnowiony regał staje się cennym atrybutem umożliwiającym młodemu adeptowi sztuk magicznych wykonanie czarodziejskiej sztuczki polegającej na chowaniu zajączka, która to zadziwi całą jego rodzinę. Spot ma na celu uświadomienie konsumentom, że czasem to nie zakup nowego przedmiotu przyniesie frajdę obdarowanemu, ale właśnie ofiarowanie mu własnoręcznie wykonanego lub przerobionego prezentu może spowodować o wiele większą radość. Takie działanie wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju marki IKEA. Przedsiębiorstwo to świadomie stawia na projektowanie oferowanych przez siebie mebli i innych rzeczy codziennego użytku w sposób umożliwiający ich dalsze przerabianie, odnawianie i szerzej: ofiarowanie drugiego życia przedmiotom już lekko zużytym. Kanadyjski oddział sieci IKEA wprowadził także dodatkową akcję promującą odpowiedzialny recykling. W jej ramach klienci marki mogą oddawać lekko zużyte towary w zamian za karty podarunkowe przeznaczone na zakupy w supermarketach sieci IKEA. Program ten cieszy się sporym powodzeniem – w trakcie pierwszego tygodnia od uruchomienia akcji sieć otrzymała ponad 1 tys. zgłoszeń od konsumentów zainteresowanych taką zamianą. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.