Wiadomości OZE Elektryczny samochód za 20 tys. dolarów – Biomega 07 stycznia 2019 Wiadomości OZE Elektryczny samochód za 20 tys. dolarów – Biomega 07 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Duńska Biomega, znana ze swoich elektrycznych rowerów, planuje rozszerzyć swoją działalność o auta elektryczne. Firma zaprezentowała swój pierwszy pojazd pod nazwą SIN. Zaprojektowany został do działania w miejskim środowisku, jako ultralekki, niedrogi pojazd elektryczny. Dzięki ogniwom o pojemności 14 kWh auto przejechać może do 150 km na jednym ładowaniu. Reklama Aktualnie najtańszym elektrycznym samochodem pozostaje włoskie Tazzari. Czy Biomega prezentuje się ciekawiej? Minimalistyczny projekt zainspirowany jest skandynawską ideą, którą dobrze oddaje fraza: „mniej to więcej”. Kadłub auta ma być modułowy i wykonany z włókna węglowego, by zredukować wagę pojazdu i zapewnić optymalne zużycie mocy. Wnętrze wykończone jest perforowanym aluminium. Z tego samego materiału wykonano poziomą belkę, do której przymocowano kierownicę samochodu. Bardzo rozbudowany system multimedialny obsługiwany jest przez tablet. Aby zmaksymalizować widoczność, całe drzwi są przeszklone, a przednia szyba przedłużona na cały dach. Samochód posiada cztery niezależne silniki w kołach i pojedynczą baterię umieszczoną pod podłogą samochodu. Auto przyspiesza do 90 km/h w około 13 sekund i może jechać maksymalnie z prędkością 120 km/h. Założyciel Biomega, Jens Martin Skibsted, tłumaczy, że po latach projektowania zaawansowanych technologicznie rowerów elektrycznych auta były kolejnym krokiem. „Na miejskiej mobilności skupiamy się od lat 90. XX wieku”, mówi Skibsted. „Biomega zawsze skupiała się na przesuwaniu paradygmatu transportu w społeczeństwie. Uważamy, że jesteśmy na bardzo silnej pozycji, by zaprojektować auto elektryczne”. Samochód zaprezentowano na targach CIEE w Szanghaju. SIN kosztować ma około 20 tysięcy dolarów i trafić do handlu pomiędzy 2021 a 2023 rokiem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.