Elektromobilność Pierwsza stacja ładowania GreenWay Polska z magazynem energii GridBooster 18 lutego 2019 Elektromobilność Pierwsza stacja ładowania GreenWay Polska z magazynem energii GridBooster 18 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Firma GreenWay Polska poinformowała na początku lutego tego roku o uruchomieniu pierwszej zintegrowanej stacji ładowania pojazdów elektrycznych z magazynem energii. Pierwsza stacja GridBooster umiejscowiona została w galerii Metropolia w Gdańsku. Ogniwa wykorzystane w magazynie pochodzą z aut elektrycznych. Baterie, które już nie są eksploatowane w autach z uwagi na redukcję pojemności, nadal są dostatecznie dobre, by wykorzystać je w stacjonarnym systemie magazynowania energii elektrycznej. Reklama Ładowarka zapewnia maksymalną moc niezależnie od dostępu do sieci energetycznej. Akumulatory ładowane są w nocy, gdy sieć jest mniej obciążona, a prąd tańszy. Za dnia pojazdy pobierają energię zgromadzoną w ogniwach (jak i pobieraną z sieci – zależnie od możliwości i potrzeb). Dzięki instalacji tego rodzaju inteligentnych systemów poprawia się rozłożenie obciążenia sieci, bo jest ono bardziej równomierne w czasie doby. Jednocześnie uniezależnienie się od mocy dostępnej w przyłączu sprawia, że można ustawić kilka tego typu ładowarek w jednym miejscu i bez konieczności modernizowania sieci doprowadzającej prąd. Jak mówi prezes GreenWay Polska: – Wprowadzając technologię inteligentnego magazynowania energii do polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych nie tylko zwiększamy jakość usługi ładowania sieci GreenWay. (…) W ten sposób budujemy także gotowość na wzrost liczby samochodów elektrycznych w Polsce i minimalizujemy obciążenia systemu energetycznego. Takie projekty pozwalają nam również na testowanie nowych rozwiązań technicznych związanych z magazynowaniem i zarządzaniem energią elektryczną w związku z rozwijającym się ekosystemem elektromobilności. Co ważne, nasze magazyny energii mogą współpracować z odnawialnymi źródłami energii, będziemy więc przygotowani na ich upowszechnianie w przyszłości. Firma planuje uruchomienie kolejnych ładowarek tego rodzaju w najbliższym czasie. źródło: infowire.pl, cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.