Wiadomości OZE Niebawem zobaczymy elektryczną Skodę iV 20 lutego 2019 Wiadomości OZE Niebawem zobaczymy elektryczną Skodę iV 20 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie Skoda zaprezentuje swój kolejny krok w kierunku mobilności elektrycznej. Czeski producent wypuścił już dwa szkice projektowe Vision iV, mające zaostrzyć apetyt odbiorców na pierwszy pojazd w oparciu o moduł Modular Electric Drive Kit (MEB). Reklama Czterodrzwiowy crossover-coupe łączy sportowe nadwozie, 22-calowe aerodynamicznie zoptymalizowane koła i potężne, rozszerzane błotniki z wyraźną, przypominającą coupé, opływową linią dachu. Charakterystyczna linia tornada łącząca przód i tył podkreśla łagodne powierzchnie drzwi pozbawione uchwytów. Kamery, których obudowy przypominają wizualnie płetwy rekina, zastępują tradycyjne lusterka zewnętrzne. Front charakteryzuje reinterpretacja typowej dla Skody szerokiej osłony chłodnicy z drobnymi pionowymi żebrami i krystalicznymi strukturami. Poziomy pasek świetlny w górnej części kraty i uderzająco duże wloty powietrza w przednim fartuchu podkreślają sportowy wygląd. Mocny tył ma aerodynamiczne krawędzie spoilerów i krystaliczne tylne światła LED. Na nowo zdefiniowany zostaje także kształt liter składających się na napis „Skoda”. Podkreślają one szerokość pojazdu w połączeniu z paskiem świetlnym nad tylnym dyfuzorem. Kolejnym efektownym elementem z tyłu jest logo Škoda. Poszczególne litery świecą się na czerwono. Rok 2019 oznacza wejście firmy w erę elektromobilności. Czeski producent wprowadza na rynek model Superb PHEV z napędem hybrydowym plug-in i w pełni bateryjną wersję Citigo. W 2020 r. pierwsze pojazdy produkcyjne będą natomiast rozwijane w oparciu o MEB. W ciągu najbliższych czterech lat Skoda zainwestuje 2 mld euro w alternatywne systemy napędowe i nowe usługi w zakresie mobilności. Do końca 2022 r. wprowadzonych zostanie ponad 10 elektrycznych modeli. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.