Wiadomości OZE Amazon inwestuje w elektryczne ciężarówki 25 lutego 2019 Wiadomości OZE Amazon inwestuje w elektryczne ciężarówki 25 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Siedemset milionów dolarów – tyle zainwestuje Amazon w Rivian, start-up z Michigan, opracowujący nową markę dostawczych samochodów elektrycznych. Elektryczny dostawczak ma stanowić konkurencję dla Tesli. Reklama Nowa marka zaprezentowała w listopadzie podczas Los Angeles Show dwa modele koncepcyjne samochodów elektrycznych: pickupa R1T oraz SUV-a R1S. Gigant branży e-commerce zainwestował siedemset milionów dolarów w start-up, który postrzegany jest jako potencjalne zagrożenie dla Tesli. Przypomnijmy, amerykańska marka również zapowiadała opracowanie aut w takiej klasie. Auta Rivian mają wejść do sprzedaży pod koniec 2020 roku. Ceny pick-upa przygotowywanego przez firmę mają zaczynać się od 61 i 65 tysięcy dolarów, w zależności od wersji. Ciężarówki i SUV-y od nowego producenta mają się cechować bardzo dużym zasięgiem – aż do 400 mil, czyli ponad 640 kilometrów. Jak informuje agencja Reuters, inwestycją w nową markę zainteresowany jest także koncern General Motors. Z kolei RJ Scaringe, dyrektor generalny Rivian, zapowiada, że firma postara się o kolejnych partnerów w celu wypracowania strategicznych relacji. źródło: arstechnica.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.