Elektromobilność Rosną słupki sprzedaży BMW i3 EV 15 kwietnia 2019 Elektromobilność Rosną słupki sprzedaży BMW i3 EV 15 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. BMW i3 zanotowało w pierwszym kwartale 2019 roku sprzedaż na poziomie 9227 sztuk na całym świecie. Stanowi to wzrost o 16,2% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Oznacza to również najlepszy wynik kwartalny od uruchomienia sprzedaży tego modelu w 2013 roku. Reklama Oferowane przez BMW hybrydy plug-in cieszą się dużym zainteresowaniem nabywców. Ponad jedna czwarta wszystkich BMW serii 2 Active Tourer dostarczanych klientom jest elektryczna, a blisko 20% wszystkich sprzedanych MINI Countryman ma hybrydowy układ napędowy typu plug-in. W Norwegii, jednym z wiodących światowych rynków pojazdów z napędem elektrycznym, czysto elektryczne i hybrydowe pojazdy stanowią około trzech czwartych całkowitej sprzedaży BMW i MINI. Do końca przyszłego roku BMW Group wprowadzi dziesięć nowych lub zmodernizowanych modeli elektrycznych. Do 2025 roku firma planuje mieć na rynku co najmniej 25 zelektryfikowanych modeli, z których 12 będzie w pełni elektrycznych. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.