Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Już nie tory uliczne, lecz wymagające trasy terenowe, a na nich elektryczne SUV-y. Tak będą wyglądały zmagania w ramach Extreme E, czyli wyścigi terenowe samochodów elektrycznych. Pierwszy sezon wystartuje w 2021 roku. Reklama Wyścigi mają być elektrycznym odpowiednikiem rajdu Dakar, jednak przewidziane trasy będą krótsze. Co więcej, nie spotkamy na nich kibiców, ponieważ będą to tereny trudno dostępne, takie jak lasy Amazonii, Sahara czy Himalaje. Wybór miejsc jest nieprzypadkowy. Obecność na nich elektrycznych wyścigówek ma również wymiar społeczny. Ma to uwrażliwiać na problemy związane z globalnym ociepleniem, szczególnie dającym się we znaki na tych terenach. „Pływającym padokiem” rajdów ma być dawny okręt handlowy. Zorganizowany na nim będzie serwis samochodów, a także biura i miejsca noclegowe. Jak mówi Alejandro Agag, współtwórca Formuły E i jeden z pomysłodawców rajdów Extreme E, wyścigi mogą pomóc uczynić świat bardziej zrównoważonym w szybszym tempie. Wciąganie aut elektrycznych w branżę wyścigową napędzi ponadto ich rozwój. Stanie się tak z uwagi na konieczność testowania ich w trudnych warunkach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.