Wiadomości OZE Testy elektrycznych autobusów w Poznaniu 02 maja 2019 Wiadomości OZE Testy elektrycznych autobusów w Poznaniu 02 maja 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. W ramach testów elektrycznych autobusów w Poznaniu na liniach 163 i 190 pojawi się model eCitaro marki Mercedes. Władze miasta jak dotąd zainwestowały już w 21 elektrycznych Solarisów, które niebawem trafią do floty komunikacji. Reklama Tym razem Poznań zamierza przetestować eCitaro Mercedesa wyposażone w baterie NMC o pojemności 243 hWh firmy AKASOL, system bezpieczeństwa ESPA, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układ rekuperacji. Pojazd ma 82 miejsca siedzące dla pasażerów. – Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza – powiedział o inwestycji Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych. eCitaro ładowane jest w systemie plug-in i dodatkowo wyposażone w system sterowania klimatyzacją oraz ogrzewaniem, który jest w pełni automatyczny. Jak mówi Aleksander Skrzypczak, menedżer ds. kluczowych klientów w firmie EvoBus Polska, temperatura wewnątrz autobusu dobierana jest za pomocą algorytmu uwzględniającego temperaturę na zewnątrz, siłę nadmuchu powietrza i stan załadowania autobusu. fot: MPK, K. Lesińska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.