Toruń, Poznań, Bydgoszcz – w jaki sposób kandydaci na prezydentów miast zamierzają walczyć ze smogiem?

Ostatnie godziny przed ciszą wyborczą mobilizują do ostrej walki. Przedstawiamy kolejne propozycje kandydatów na walkę o lepszą jakość powietrza w polskich miastach. Tym razem pod lupą Bydgoszcz, Toruń i Poznań. Podczas gdy w Warszawie aż czterech kandydatów odpowiedziało na pytania na temat sposobów walki ze smogiem, o tyle w ww. miastach zaledwie pojedyncze jednostki startujące w wyborach na urząd udzieliły odpowiedzi.

W Poznaniu powstaje największy park miejski w Polsce – Park Rataje

Park Rataje będzie największym obiektem tego typu w Polsce. Na jego obszarze znajdzie się m.in. „ogród zmysłów”, oddziałujący na zmysły węchu, słuchu, wzroku i smaku, a z myślą o niewidomych zostanie on dodatkowo wyposażony w ścieżkę sensoryczną, pobudzającą zmysł dotyku. Strefa wypoczynkowa zostanie wzbogacona o ławki i stoliki do gry w szachy, a także o leżaki i hamaki. W obszarze przeznaczonym na rekreacje znajdzie się plac zabaw.

O kogeneracji rozmawiano w Poznaniu – czy to metoda na czystsze powietrze w Polsce?

W poznańskim Collegium da Vinci 27 kwietnia odbyło się spotkanie poświęcone tematyce kogeneracji. Za debaty odpowiedzialne było Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych (PTEZ), które organizowało już spotkania pod tytułem „Kogeneracja – czyste powietrze dla miast” w Katowicach, Krakowie oraz Łodzi. Tematyka kogeneracji bliska jest wielu dużym elektrociepłowniom, szczególnie w zimie, gdy jest najwięcej smogu w Polskich miastach.

Poznań troszczy się o ptaki

„Kiedyś śpiew wróbli był codziennością i często nas budził, teraz niezwykle rzadko można te ptaki usłyszeć i spotkać. Dlatego, gdy naukowcy z Uniwersytetu Przyrodniczego zwrócili nam uwagę na niezwykle niepokojące zjawisko, jakim jest dramatyczny spadek liczebności populacji wróbla, zdecydowaliśmy się działać”, powiedział pomysłodawca akcji, Tomasz Lewandowski, który jest wiceprezydentem Poznania.

Darmowa komunikacja w Poznaniu dla dzieci i młodzieży?

„Dyskusja i prace nad darmową komunikacją dla określonej grupy trwały długo. Padało wiele pomysłów, jednak nie wszystkie mogły być zrealizowane ze względu na zbyt wysokie koszty. Jeśli Rada Miasta Poznania poprze projekt uchwały, z bezpłatnych przejazdów skorzysta około 8 tys. dzieci i młodzieży, których rodzice pobierają zasiłek rodzinny”, powiedział Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.