Elektromobilność Titan R: elektryczny rower w stylu vintage o prędkości maksymalnej 45 km/h 08 maja 2019 Elektromobilność Titan R: elektryczny rower w stylu vintage o prędkości maksymalnej 45 km/h 08 maja 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Wśród pojazdów elektrycznych coraz bardziej popularne stają się rowery – szczególne zainteresowanie zaczyna wzbudzać seria modeli inspirowanych stylem vintage. Na rynku pojawiła się propozycja od Tempus Electric Bikes – Titan R, retro rower rozwijający prędkość maksymalną do 45 km/h. Reklama Jak przekonują twórcy modelu, Titan R inspirowany był pojawiającymi się na rynku motocyklami, również w stylu vintage. Rower wyposażony jest w długie i płaskie siedzisko oraz w duże 12 V przednie i tylne światła LED. W zamieszczonym przy ramie zbiorniku (przypominającym ten na konwencjonalne paliwo) ukryta jest elektronika związana z napędem elektrycznym, a całość uzupełnia bateria. Titan R może rozpędzić się maksymalnie do 45 km/h za sprawą akumulatora 52 V 13 Ah o pojemności 676 Wh, co dodatkowo zapewnia 45-46 km zasięgu na jednym ładowaniu. Dołączona do pojazdu ładowarka o mocy 4 A przekłada się na średni czas ładowania – od zera do pełnej baterii w około 4 godziny. Rower wyposażony jest w przednie i tylne hydrauliczne hamulce tarczowe. Całość wyróżnia również rama ze stali, jak zapewniają producenci – klas samolotowej, oraz duże koła z hybrydowym bieżnikiem, co powinno przełożyć się na sporą przyczepność podczas jazdy po drodze np. ze żwiru. tempuselectric.com Titan R wyposażony jest również w ekran LCD, wyświetlający m.in. prędkość, przejechaną odległość, poziom naładowania baterii, czas jazdy oraz system zabezpieczający przed kradzieżą. Dodatkowo za jego pomocą można zmniejszyć prędkość maksymalną, co powinno przydać się w trakcie testowania. Rower waży 34 kg i jechać mogą na nim dwie osoby (maksymalnie razem do 136 kg). Cena elektrycznego roweru Titan R to prawie 3 tys. dolarów, co w porównaniu z innymi modelami vintage dostępnymi na rynku wypada całkiem nieźle. Dla porównania, zakup Vintage Cycles Tracker S to koszt 6 tys. dolarów, a np. Cafe Moto Go to 4, 5 tys. dolarów. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.