Elektromobilność Titan R: elektryczny rower w stylu vintage o prędkości maksymalnej 45 km/h 08 maja 2019 Elektromobilność Titan R: elektryczny rower w stylu vintage o prędkości maksymalnej 45 km/h 08 maja 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Wśród pojazdów elektrycznych coraz bardziej popularne stają się rowery – szczególne zainteresowanie zaczyna wzbudzać seria modeli inspirowanych stylem vintage. Na rynku pojawiła się propozycja od Tempus Electric Bikes – Titan R, retro rower rozwijający prędkość maksymalną do 45 km/h. Reklama Jak przekonują twórcy modelu, Titan R inspirowany był pojawiającymi się na rynku motocyklami, również w stylu vintage. Rower wyposażony jest w długie i płaskie siedzisko oraz w duże 12 V przednie i tylne światła LED. W zamieszczonym przy ramie zbiorniku (przypominającym ten na konwencjonalne paliwo) ukryta jest elektronika związana z napędem elektrycznym, a całość uzupełnia bateria. Titan R może rozpędzić się maksymalnie do 45 km/h za sprawą akumulatora 52 V 13 Ah o pojemności 676 Wh, co dodatkowo zapewnia 45-46 km zasięgu na jednym ładowaniu. Dołączona do pojazdu ładowarka o mocy 4 A przekłada się na średni czas ładowania – od zera do pełnej baterii w około 4 godziny. Rower wyposażony jest w przednie i tylne hydrauliczne hamulce tarczowe. Całość wyróżnia również rama ze stali, jak zapewniają producenci – klas samolotowej, oraz duże koła z hybrydowym bieżnikiem, co powinno przełożyć się na sporą przyczepność podczas jazdy po drodze np. ze żwiru. tempuselectric.com Titan R wyposażony jest również w ekran LCD, wyświetlający m.in. prędkość, przejechaną odległość, poziom naładowania baterii, czas jazdy oraz system zabezpieczający przed kradzieżą. Dodatkowo za jego pomocą można zmniejszyć prędkość maksymalną, co powinno przydać się w trakcie testowania. Rower waży 34 kg i jechać mogą na nim dwie osoby (maksymalnie razem do 136 kg). Cena elektrycznego roweru Titan R to prawie 3 tys. dolarów, co w porównaniu z innymi modelami vintage dostępnymi na rynku wypada całkiem nieźle. Dla porównania, zakup Vintage Cycles Tracker S to koszt 6 tys. dolarów, a np. Cafe Moto Go to 4, 5 tys. dolarów. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.