Elektromobilność Nowy skuter elektryczny EC-05 od Yamahy 13 czerwca 2019 Elektromobilność Nowy skuter elektryczny EC-05 od Yamahy 13 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jak większość producentów motocykli, Yamaha zdecydowała się na zaprezentowanie swoich ekologicznych jednośladów. W tym celu nawiązała współpracę z grupą Gogoro Global w 2018 roku – efekt to najnowszy skuter Yamaha EC-05. Reklama Yamaha EC-05 co nowego? Skuter zaprojektowany został przez Yamaha Motor, ale za jego rozwiązania technologiczne podpowiedziała firma Gogoro. Rynkowi obserwatorzy oczekują więc, że będzie on miał podobne parametry do skuterów elektrycznych Gogoro serii 2. Yamaha EC-05 będzie w stanie na jednym ładowaniu przejechać ponad 100 km z maksymalną prędkością 85-90 km/h (53-60 mph). Wszystko dzięki lepszej gęstości energetycznej akumulatorów – 2170 ogniw litowo-jonowych. Yamaha EC-05 jest najnowszym modelem z serii pojazdów elektrycznych firmy Yamaha. Firma nawiązała niedawno współpracę z Hondą, Kawasaki i Suzuki, aby stworzyć standard dla motocykli elektrycznych z wymiennymi akumulatorami. Najnowsze patenty wskazują, że firma pracuje również nad własnym motocyklem elektrycznym oraz elektrycznym rowerem Yamaha Wabash. Elektryczny motocykl Yamaha R1 można zobaczyć na różnych etapach rozwoj na stronach poświęconych Yamaha Motor. Oficjalna prezentacja skutera Yamaha EC-05 planowana jest na sierpień tego roku. Początkowo skuter dostępny będzie tylko w Tajwanie, jednak producenci nie wykluczają współpracy z innymi krajami. https://www.youtube.com/watch?v=on6BMpsvNE0 Stacje wymiany baterii Gogoro System wymiany baterii Gogoro polega na rozmieszczeniu w mieście punktów, w których użytkownicy skuterów elektrycznych mogą wymienić wyczerpane baterie na nowe. Zużyte baterie odkładane są na tzw. “półkę”, która je ładuje. W ten sposób użytkownicy naprzemiennie i ekologicznie korzystają ze skuterów, nie martwiąc się o zasięg swoich akumulatorów. Gogoro Global Gogoro jest tajwańską firmą znaną ze swoich wymiennych pakietów baterii i stacji ładowania. Skutery tej marki mogą pomieścić dwa akumulatory o dużej pojemności, które użytkownicy mogą ładować w domu lub wymieniać na jednej z ponad tysiąca stacji wymiany baterii rozsianych po całym Tajwanie. Elektryczne skutery Gogoro rozprzestrzeniły się po całej Europie w ramach programów wymiany skuterów. Firma aktywnie poszukuje również partnerstw, wskazując, że jej skutery mogą rozwijać się jeszcze bardziej globalnie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.