Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

W Biedronce papierowa „Dobra torba” wspiera Banki Żywności

W Biedronce papierowa „Dobra torba” wspiera Banki Żywności

W maju tego roku w ofercie sieci sklepów Biedronka pojawiła się „Dobra torba”. Wykonane z papieru opakowanie pełni podwójną funkcję: redukuje ilość plastikowych odpadów, a zysk płynący z jego sprzedaży zasila konto Banków Żywności.

Reklama

„Dobra torba” została w połowie wykonana z papieru pochodzącego z recyklingu. Jej cena to 69 gr za sztukę, a każde 20 gr pochodzące ze sprzedaży tego opakowania zostanie przekazane na rzecz organizacji pożytku publicznego, jaką są Banki Żywności. „Dobre torby” można już nabyć w ponad 650 sklepach sieci, zlokalizowanych m.in. na terenie Warszawy i okolic, Krakowa, Łodzi, Szczecina, Trójmiasta, Poznania, Wrocławia, Świnoujścia oraz na obszarze Śląska.

– Prowadzimy różnorodne działania, mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Przekazywanie nadwyżek żywności organizacjom pomocowym, w tym Bankom Żywności, to ich bardzo istotna część. W samym 2018 r. Biedronka przekazała 4 876 ton żywności, co pozwoliło przygotować 9,75 miliona posiłków. Teraz ruszamy z nowym projektem Dobra torba, dzięki któremu Banki Żywności otrzymywać będą dodatkowe wsparcie – powiedziała Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska SA.

Sieć sklepów Biedronka poinformowała w swoim komunikacie prasowym, że wprowadzenie do obrotu papierowej „Dobrej torby” stanowi kolejny etap akcji wspierającej organizacje specjalizujące się w pomocy żywnościowej. Do tej pory działanie Biedronki koncentrowało się na przekazywaniu takim fundacjom niesprzedanej, ale wciąż zdatnej do spożycia żywności: dojrzałych owoców i warzyw, produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia, a także posiadających uszkodzone opakowanie. Niemal 70% rozdysponowanych w ten sposób produktów to świeże mięso, ryby oraz wyroby garmażeryjne. Są one wykorzystywane do przygotowywania posiłków w stołówkach i jadłodajniach lub przekazywane w formie paczek osobom potrzebującym. Produkty te przekazywane są w formie darowizny.

Cieszymy się, że nasz długoletni partner rozszerza swoje działania w ramach programu odpowiedzialności społecznej, nie tylko wprowadzając alternatywę dla plastikowych toreb, ale przede wszystkim wspierając w nowym wymiarze politykę przeciwdziałania marnowaniu żywności. Otrzymane  dzięki sprzedaży Dobrej Torby środki przeznaczymy na działania Banków Żywności związane z odbiorem i dystrybucją żywności z sieci handlowych, w tym na koszty transportu i magazynowania. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków – podkreślił Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.