Wiadomości OZE San Francisco stawia sobie za cel zeroemisyjny transport do 2040 roku 22 lipca 2019 Wiadomości OZE San Francisco stawia sobie za cel zeroemisyjny transport do 2040 roku 22 lipca 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? San Francisco dąży do zwiększenia możliwości ładowania pojazdów elektrycznych. Miasto opublikowało “Propozycję Mapy Drogowej Pojazdów Elektrycznych dla San Francisco” (Proposed Electric Vehicle Roadmap for San Francisco), która zakłada, że „wszystkie podróże rozpoczynające się, kończące się lub przejeżdżające przez San Francisco będą wolne od emisji” do 2040 roku. Reklama Zeroemisyjny plan dla San Francisco Propozycja zawiera analizę emisji spalin, wpływu pojazdów ciężarowych o dużej ładowności na infrastrukturę oraz stan stacji ładowania samochodów elektrycznych. Celem projektu jest dążenie do wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym do 2030 r. Z planu wynika również, że do tego czasu wszystkie nowo rejestrowane pojazdy osobowe będą pojazdami elektrycznymi, chociaż mapa uwzględnia „pojazdy przejściowe o zerowej emisji”, takie jak hybrydy zasilane z sieci. W tej ostatniej kwestii San Francisco wprowadza przepisy prawne, w których proponuje do 2023 r., aby wszystkie parkingi i garaże komercyjne przeznaczyły 10% swoich powierzchni na stworzenie miejsca przeznaczonego na stacje ładowania pojazdów elektrycznych. – Wiemy, że jedną z największych barier dla osób rozważających zakup pojazdu elektrycznego jest dostęp do systemu ładowania, dlatego chcemy mieć pewność, że nasze miasto posiada potrzebną do tego infrastrukturę – powiedział burmistrz San Francisco, London Breed. San Francisco zamierza przewodzić w Ameryce we wspieraniu pojazdów elektrycznych, podobnie jak w przypadku energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych i emisji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.