Wiadomości OZE Hyundai buduje fabrykę podzespołów do pojazdów elektrycznych 26 lipca 2019 Wiadomości OZE Hyundai buduje fabrykę podzespołów do pojazdów elektrycznych 26 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Hyundai Mobis należący do Hyundai Motor Group, zainwestuje około 322 mln dolarów w budowę nowej fabryki elektrycznych komponentów samochodowych. Hyundai ma w planach wyprodukować 40 000 pojazdów z napędem elektrycznym do 2022 r., a do 2030 r. – 500 000. Reklama Hyundai Mobis zainwestuje 380 mld euro w nowy zakład produkcyjny Firma produkuje już części do pojazdów elektrycznych w Chungju, drugi zakład zostanie wybudowany w pobliżu miasta Ulsan, w którym będzie produkowany i eksportowany na cały świat Hyundai Kona Electric. Koncern poinformował, że w przyszłości montaż modelu Kona Electric będzie przeprowadzany w zakładzie w Nosovicach w Czechach. Hyundai Motor Group nie ogłosił, które komponenty będą produkowane w nowej fabryce w Ulsanie. Nie jest zatem jasne, czy będą to również podzespoły do pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym, czy też głównie do samochodów z ogniwami paliwowymi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.