Wiadomości OZE Duże zainteresowanie elektrycznym Porsche Taycan w przedsprzedaży 02 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Duże zainteresowanie elektrycznym Porsche Taycan w przedsprzedaży 02 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Porsche Taycan ma wyznaczoną premierę na 4 września tego roku, jednak zainteresowanie elektrycznym modelem jest już tak duże, że zebrano rekordową liczbę zamówień w przedsprzedaży. Reklama Oliver Blume, prezes zarządu Porsche, zauważył, że: “zazwyczaj rywalizacja pomiędzy klientami rozpoczyna się dopiero wtedy, gdy pierwsze raporty z jazdy są dostępne, kiedy pojazd jest prezentowany”, ale w przypadku tego modelu jest zupełnie inaczej. Porsche Taycan to pierwszy samochód sportowy Porsche z napędem całkowicie elektrycznym. Zbliża się koniec dominacji Tesli w klasie luksusowych elektryków Porsche zebrało prawie tyle samo zamówień na zakup samochodów, ile planuje wyprodukować samochodów. Klienci, którzy składali zamówienia w przedsprzedaży, wpłacali kaucję w wysokości 10 000 zł, nie znając szczegółów technicznych pojazdu. Model Porsche Taycan ma wysoko rozwinięty tryb autonomicznej jazdy oraz tryb szybkiego ładowania, który umożliwia uzupełnienie energii w akumulatorach w około 15 minut. Podstawowy wariant ma kosztować około 90 000 euro. W standardzie klient otrzymuje akumulator o pojemności 80 kWh na tylnej osi i silnik elektryczny o mocy od 240 kW do 280 kW. Najlepszy model z oferty posiada dwa silniki elektryczne o mocy 160 kW na przedniej osi i 300 kW na tylnej. Maksymalny zasięg wynosi 600 kilometrów, dzięki wysokowydajnemu silnikowi PSM o napięciu 800 V. Ładowanie samochodu dające możliwość przejechania 100 kilometrów ma zająć 4 minuty – moc ładowania będzie wynosić 250 kW. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.