Elektromobilność Niski poziom zaufania konsumentów do pojazdów elektrycznych 12 sierpnia 2019 Elektromobilność Niski poziom zaufania konsumentów do pojazdów elektrycznych 12 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Według przeprowadzonego badania przez firmę JD Power wynika, że znaczna część społeczeństwa nie postrzega samochodów elektrycznych jako swojego kolejnego pojazdu. Reklama Firma JD Power we współpracy z SurveyMonkey opublikowała „Badanie Wskaźnika Optymizmu Mobilności”, z którego wynika, że 4 na 10 respondentów uważa, że samochody elektryczne są gorsze dla środowiska. Przeprowadzono dwie ankiety – pierwszą wśród 5 749 konsumentów na temat pojazdów samojezdnych i drugą – wśród grupy 5 270 na temat pojazdów zasilanych energią elektryczną. Celem było zmierzenie poziomu zaufania do technologii pojazdów elektrycznych. Ankieta wykazała, że spośród 100 punktów możliwych do uzyskania, poziom zaufania do nowej technologii i pojazdów zasilanych energią słoneczną uzyskał 36 punktów. Indeks dla pojazdów akumulatorowych uzyskał wyższy wynik na poziomie 55 punktów. Wyniki badania Przy ogólnym wyniku 55, konsumenci mają neutralny poziom zaufania do przyszłości pojazdów akumulatorowych. Najniżej oceniane atrybuty obejmują prawdopodobieństwo zakupu pojazdu elektrycznego – 39; niezawodność pojazdów elektrycznych w porównaniu z pojazdami spalinowymi – 49; oraz możliwość utrzymania się w ramach budżetu w porównaniu z pojazdami zasilanymi gazem, silnikiem wysokoprężnym lub hybrydowymi – 55. Większość konsumentów, niezależnie od wieku, uważa, że pojazdy elektryczne mają pozytywny wpływ na środowisko Potrzeba około 10 lat, aby pojazdy elektryczne osiągnęły takie same wskaźniki sprzedaży, jak pojazdy spalinowe Przystępność cenowa i zaufanie konsumentów pozostają jednymi z największych wyzwań związanych z pojazdami elektrycznymi. Ponadto kwestie związane z infrastrukturą i akumulatorami – koszty, zasięg i pojemność – stanowią kluczowe wyzwania, które mają wpływ na decyzję konsumentów. 61 proc. respondentów uważa, że pojazdy akumulatorowe są lepsze dla środowiska, 48 proc. jest zdania, że koszt ładowania w porównaniu z kosztem benzyny, czy ropy będzie korzystny. Jednak 64 proc. jest zaniepokojonych dostępnością stacji ładowania, a 59 proc. jest zaniepokojonych zasięgiem samochodów elektrycznych – 77 proc. ankietowanych oczekuje, że pojazdy elektryczne będą miały zasięg około 500 km. 68 proc. konsumentów potwierdza, że nie miało doświadczenia z pojazdami elektrycznymi. Wśród tych, którzy posiadali lub mieli okazję jeździć samochodem zasilanym energią, 75% twierdzi, że bierze pod uwagę zakup elektryka. 78 proc. respondentów przyznało, że dotacje lub ulgi podatkowe miałyby pozytywny wpływ na decyzję zakupu samochodu elektrycznego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.