Wiadomości OZE Firmy chcą same zarządzać zakupami prądu za pomocą pierwszej w Polsce platformy self-service 26 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Firmy chcą same zarządzać zakupami prądu za pomocą pierwszej w Polsce platformy self-service 26 kwietnia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Już blisko 100 firm i instytucji kupuje samodzielnie energię elektryczną w najkorzystniejszym dla siebie terminie za pomocą Platformy Ofert Indeksowanych (POI). Ta innowacyjna na polskim rynku usługa Energi zyskuje coraz liczniejsze grono zwolenników, gdyż firmy same chcą decydować kiedy, w jakiej cenie i ile energii zakupić. Do końca 2018 roku spółka sprzeda obecnym użytkownikom POI łącznie 2,7 TWh energii. Reklama Uruchomiona niedawno przez Energę Platforma Ofert Indeksowanych, umożliwiająca samodzielne składanie zamówienia zakupu energii elektrycznej w ramach ofert indeksowanych cenami Towarowej Giełdy Energii, została stworzona z myślą o dużych odbiorcach – klientach biznesowych i instytucjonalnych. Jest to pierwsza oferta typu self-service w polskiej branży energetycznej. Użytkownicy POI mają bezpośredni udział w kontraktacji energii na własne potrzeby. Platforma jest też źródłem informacji na temat aktualnych cen notowanych na TGE. – Dzięki platformie klienci zyskują możliwość optymalizowania transakcji poprzez symulacje zakupu transzy energii i utworzenie własnych alertów cenowych. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest również zwiększenie efektywności całościowego zarządzania zakupami energii, co obniża koszty operacyjne funkcjonowania naszej firmy – mówi Błażej Krawczyszyn, wiceprezes Zarządu Energa Obrót. Wśród klientów korzystających z nowej usługi znalazły się zarówno firmy strategiczne, duże przedsiębiorstwa, grupy zakupowe, jak i małe rodzinne biznesy. Grupy zakupowe mogą dokonywać transakcji zarówno przez osobę dedykowaną do zakupów dla wszystkich podmiotów jednocześnie, jak i oddzielnie przez każdy podmiot. Największymi odbiorcami energii korzystającymi z POI są m. in. Grupa LOTOS oraz Farm Frites . Dostęp do platformy mogą uzyskać jedynie klienci Energa Obrót, którzy zawarli umowę w ramach oferty indeksowanej. – Platforma jest wyrazem naszych starań o stworzenie oferty jak najlepiej dopasowanej do wymagań klientów biznesowych. Jak pokazują wyniki sprzedaży, korzyści jakie daje platforma, zostały przez nich docenione. Nie muszą już każdorazowo kontaktować się z handlowcem, mogą samodzielnie dokonywać najkorzystniejszych dla siebie transakcji, co czyni z platformy rozwiązanie ułatwiające firmom zarządzanie zakupami energii – przekonuje prezes Krawczyszyn. Źródło: ENERGA Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.