Wiadomości OZE Aplikacja prawdę Ci powie – czyli nowe udogodnienie dla klientów Energi 27 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Aplikacja prawdę Ci powie – czyli nowe udogodnienie dla klientów Energi 27 kwietnia 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Energa wprowadza aplikację, która za pośrednictwem sieci internetowej umożliwia odbiorcom ciepła dostęp do danych z dowolnego miejsca. Jest to kolejny etap wdrażania systemów informatycznych służących do efektywnego zarządzania infrastrukturą techniczną. Reklama Nowa aplikacja ma rozszerzyć dostęp klientów do informacji dotyczących zakupionego ciepła. W kolejnym etapie rozważana jest możliwość uruchomienia modułu optymalizacji zużycia ciepła w budynkach. Aplikacja Odbiorców Mediów (AOM) jest nowym modułem rozszerzającym możliwości obsługi klientów przez funkcjonujący System Zdalnych Odczytów Ciepłomierzy i Wodomierzy. Aplikacja została wdrożona w spółce Grupy Energa – Energa Ciepło Ostrołęka Spółka z o.o. (ECO) ze środków własnych. Dostęp do danych przez Internet AOM pozwala na dostęp do danych z liczników ciepła dla odbiorców w zdefiniowanym przez nich zakresie. Utworzono w tym celu portal, który działa w oparciu o odrębne od Systemu Zdalnych Odczytów Ciepłomierzy i Wodomierzy repozytorium danych (aktualizowanych przez aplikację komunikacyjną tego systemu). Dzięki takiemu rozwiązaniu korzystanie z dodatkowej aplikacji przez klientów nie obciąża głównego systemu. Nowy moduł umożliwia dostęp do danych dotyczących odbieranego ciepła, z dowolnego miejsca, za pośrednictwem sieci internetowej. Odbiorcy posiadają imienne konta i bezpieczny autoryzowany dostęp do danych. W pełni skonfigurowano zakres udostępnianych danych. Aplikacja umożliwia tworzenie raportów o zużyciu ciepła dla poszczególnych, zdefiniowanych obiektów. Usługa skierowana jest do kluczowych klientów – odbiorców ciepła, w szczególności do zarządców spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Szacowany udział w segmencie budownictwo wielorodzinne rynku lokalnego wynosi ok. 97%. Szukając możliwości rozwijania posiadanych systemów informatycznych oraz wychodząc naprzeciw potrzebom naszych kluczowych klientów postanowiliśmy do funkcjonującego Systemu Zdalnych Odczytów Ciepłomierzy i Wodomierzy dodać nowy moduł – powiedział Tomasz Jędrzejczyk, Kierownik Działu Obsługi Klienta-Ciepło. – Nowa usługa jest odpowiedzią na zaobserwowane potrzeby rynku lokalnego. Lokatorzy coraz częściej wymagają od zarządców spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych szczegółowych informacji dotyczących ponoszonych kosztów za dostarczone media (ciepło, prąd, woda, gaz) do budynków w których mieszkają. Nasi klienci pozytywnie oceniają możliwości wykorzystania nowej aplikacji – dodał Tomasz Jędrzejczyk. Pierwszy z trzech etapów podłączenia do systemu wdrożono u jednego z największych odbiorców ciepła w Ostrołęce – Spółdzielni Mieszkaniowej „Centrum”. Dodatkową usługą zainteresowane są kolejne spółdzielnie mieszkaniowe. Drugi etap wdrożenia ma zakończyć się w III kwartale br., a całość – w III kwartale 2018 r. Etapy wdrażania aplikacji obejmują również montaż podliczników w układzie C.O. (centralne ogrzewanie). Liczniki będą skonfigurowane i podłączone do urządzeń telemetrycznych. W aplikacji AOM będą wystawiane dane dla klienta. Odbiorcy indywidualni (lokatorzy) nie mają w swoich mieszkaniach zainstalowanych liczników ciepła. Liczniki zbierają dane zużycia ciepła z całego budynku. Po zakończeniu trzeciego etapu odbiorca – spółdzielnia będzie miała dostęp do danych ze wszystkich budynków będących w jej zasobach – całego osiedla. Efektywna dystrybucja energii Projekt ten wskazuje na możliwości wykorzystania systemów informatycznych w rozwoju innowacyjnych usług, ułatwiających klientom rozliczanie zakupionego ciepła – powiedział Tadeusz Śniadała, Prezes Zarządu Energa Ciepło Ostrołęka Sp. z o.o. – Te nowe usługi przekładają się na wzrost przychodów spółki, a także wizerunek Grupy Energa jako innowacyjnej korporacji. Nasi specjaliści zamierzają w kolejnym etapie rozbudować system informatyczny o moduł optymalizacji zużycia ciepła w budynkach – dodał. System Zdalnych Odczytów Ciepłomierzy i Wodomierzy, na bazie którego funkcjonuje moduł AOM był wspófinansowany z Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Projekt przewidywał realizację szesnastu zadań, z czego trzynaście obejmowały przebudowę sieci ciepłowniczych oraz trzech dotyczących wdrożenia systemów informatycznych służących do zarządzania infrastrukturą techniczną. Nowy moduł AOM (rozszerzający możliwości systemu głównego) został wdrożony ze środków własnych spółki. Źródło: Energa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.