Wiadomości OZE Coca-Cola i selektywna zbiórka odpadów. Blisko 1300 żółtych pojemników trafiło do polskich gmin 01 grudnia 2019 Wiadomości OZE Coca-Cola i selektywna zbiórka odpadów. Blisko 1300 żółtych pojemników trafiło do polskich gmin 01 grudnia 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Od sierpnia 2018 roku Coca-Cola przekazuje polskim gminom żółte pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów. Łącznie rozdysponowano już blisko 1300 sztuk, które rozmieszczono w przestrzeni publicznej o dużym natężeniu ruchu. Akcja jest częścią globalnej strategii firmy “Świat bez Odpadów”. Reklama Żółte pojemniki na tworzywa sztuczne od Coca-Coli mają 120 litrów pojemności. Firma informuje, że od początku akcji (sierpień 2018 r.) zebrano do nich aż 150 ton odpadów. W tym roku – w ramach drugiej tury – do polskich gmin dostarczono 640 tego typu koszty. Łącznie Coca-Cola ufundowała już blisko 1300 sztuk. Żółte pojemniki można spotkać na terenach atrakcyjnych turystycznie, takich jak plaże, ogródki, parki, obiekty sportowe czy przy przystankach komunikacji. Akcja przekazywania gminom pojemników do selektywnej zbiórki realizowana jest przez Coca-Colę we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Pomysł wpisuje się w globalną strategię firmy “Świat bez Odpadów” (World Without Waste). Zgodnie z nią Coca-Cola chce do 2030 roku zebrać i przetworzyć tyle opakowań, ile trafia do jej konsumentów. – Zależy nam na tym, by opakowania po naszych napojach nie stały się bezużytecznym odpadem, ale wróciły do obiegu i zostały ponownie wykorzystane. Dlatego od lat edukujemy oraz prowadzimy z partnerami, organizacjami i samorządami szerokie działania wspierające recykling. Dzięki nim już w 2018 roku 63 proc. naszych opakowań zostało zebranych i przetworzonych. Wierzymy, że wspólne działania pozwolą nam skutecznie zamknąć obieg – mówi Gabriela Bar, menedżer ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services. Mamy nadzieję, że akcja Coca-Coli przyniesie wymierne rezultaty. Tymczasem przypominamy, że drugi rok z rzędu tytuł najbardziej zanieczyszczającej marki w globalnym audycie odpadów zajęła właśnie Coca-Cola. Niezależną kontrolę przeprowadziła organizacja Break Free From Plastik. Na podium znalazły się też firmy, takie jak Nestlé oraz PepsiCo. Coca-cola producentem największej ilości plastikowych śmieci Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.