Wiadomości OZE Coca-cola producentem największej ilości plastikowych śmieci 08 listopada 2019 Wiadomości OZE Coca-cola producentem największej ilości plastikowych śmieci 08 listopada 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Organizacja Break Free From Plastic przeprowadziła niezależną kontrolę, której celem było skatalogowanie plastiku zalegającego w różnych częściach świata. Drugi rok z rzędu, tytuł najbardziej zanieczyszczającej marki w globalnym audycie odpadów uzyskała Coca-Cola. Na niechlubnym podium znalazły się także Nestlé oraz PepsiCo. Reklama W audycie wzięło udział 72 000 wolontariuszy z 50 krajów i sześciu kontynentów. Ochotnicy przeczesujący plaże, ulice miast, rzeki oraz oceany różnych części świata – w tym tych najbardziej odległych regionów Filipin, Indonezji, Bhutanu czy Nigerii – zebrali w sumie 476,423 sztuk odpadów z tworzyw sztucznych. 11 732 sztuk plastiku, znalezionego w 37 krajach na czterech kontynentach, oznaczonych było marką Coca-Cola. Drugie miejsce zajęło Nestlé z wynikiem 4846 sztuk plastiku w 31 krajach. Podium zamyka PepsiCo z liczbą 3362 sztuk plastiku znalezionego w 28 krajach. Prawdą jest, że to nie firmy, a ich konsumenci wyrzucają plastikowe śmieci w przypadkowe miejsca, nie poddając ich recyklingowi. Jednak to gigantyczne korporacje wprowadzają do sprzedaży zbyt wiele produktów w plastikowych opakowaniach, co niepokoi jeszcze bardziej, kiedy uwzględnimy, że każda z tych firm niechlubny tytuł otrzymała już drugi raz. Tylko 9% wyprodukowanych plastikowych opakowań jest odpowiednio recyklingowanych. Reszta zostaje spalona, wysłana na wysypiska śmieci lub trafia w przypadkowe miejsca środowiska. Globalny koordynator ruchu Break Free From Plastic, Von Hernandez podkreśla, że – Korporacje muszą podjąć natychmiastowe kroki, aby rozwiązać powstały kryzys zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi. Ich ciągłe poleganie na plastikowych opakowaniach jednorazowego użytku przekłada się na pompowanie większej ilości plastiku do środowiska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.