Wiadomości OZE Coca-cola producentem największej ilości plastikowych śmieci 08 listopada 2019 Wiadomości OZE Coca-cola producentem największej ilości plastikowych śmieci 08 listopada 2019 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Organizacja Break Free From Plastic przeprowadziła niezależną kontrolę, której celem było skatalogowanie plastiku zalegającego w różnych częściach świata. Drugi rok z rzędu, tytuł najbardziej zanieczyszczającej marki w globalnym audycie odpadów uzyskała Coca-Cola. Na niechlubnym podium znalazły się także Nestlé oraz PepsiCo. Reklama W audycie wzięło udział 72 000 wolontariuszy z 50 krajów i sześciu kontynentów. Ochotnicy przeczesujący plaże, ulice miast, rzeki oraz oceany różnych części świata – w tym tych najbardziej odległych regionów Filipin, Indonezji, Bhutanu czy Nigerii – zebrali w sumie 476,423 sztuk odpadów z tworzyw sztucznych. 11 732 sztuk plastiku, znalezionego w 37 krajach na czterech kontynentach, oznaczonych było marką Coca-Cola. Drugie miejsce zajęło Nestlé z wynikiem 4846 sztuk plastiku w 31 krajach. Podium zamyka PepsiCo z liczbą 3362 sztuk plastiku znalezionego w 28 krajach. Prawdą jest, że to nie firmy, a ich konsumenci wyrzucają plastikowe śmieci w przypadkowe miejsca, nie poddając ich recyklingowi. Jednak to gigantyczne korporacje wprowadzają do sprzedaży zbyt wiele produktów w plastikowych opakowaniach, co niepokoi jeszcze bardziej, kiedy uwzględnimy, że każda z tych firm niechlubny tytuł otrzymała już drugi raz. Tylko 9% wyprodukowanych plastikowych opakowań jest odpowiednio recyklingowanych. Reszta zostaje spalona, wysłana na wysypiska śmieci lub trafia w przypadkowe miejsca środowiska. Globalny koordynator ruchu Break Free From Plastic, Von Hernandez podkreśla, że – Korporacje muszą podjąć natychmiastowe kroki, aby rozwiązać powstały kryzys zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi. Ich ciągłe poleganie na plastikowych opakowaniach jednorazowego użytku przekłada się na pompowanie większej ilości plastiku do środowiska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.