Wiadomości OZE Pierwsze elektryczne Solarisy we Francji 28 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Pierwsze elektryczne Solarisy we Francji 28 kwietnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jeszcze w tym roku na ulice Frontignan położonego na południowym wybrzeżu Francji wyjadą dwa elektryczne Solarisy Urbino 8,9 LE. Bezemisyjne pojazdy ładowane będą poprzez złącze plug-in i wyposażone w baterie o pojemności 160 kWh. Francja będzie ósmym europejskim krajem, w którym będzie można spotkać najbardziej ekologiczne i zaawansowane technologicznie produkty Solarisa. Reklama Dwa całkowicie bezemisyjne i niezwykle ciche Urbino 8,9 LE zostaną dostarczone do francuskiego Frontignan w połowie grudnia tego roku. Miejski przewoźnik Thau Agglo zdecydował się na zakup elektrobusów po pozytywnych doświadczeniach z testów 8,9-metrowych Solarisów, jakie odbyły się w tym mieście na początku 2017 roku. Oba autobusy wyposażone są w baterie High Energy o pojemności 160 kWh. Magazyny energii będą ładowane poprzez ładowarkę o mocy 80 kW, której dostarczenie było częścią zawartego kontraktu. Źródłem napędu w bateryjnych Urbino będą silniki centralne o mocy 160 kW, zapewniające dynamiczną i komfortową jazdę. Oba modele będą posiadać wygodne i funkcjonalne rozwiązania dla pasażerów i kierowców, takie jak klimatyzacja, ekologiczne oświetlenie LED oraz system monitoringu. Wraz ze zrealizowanym zamówieniem liczba zakontraktowanych do tej pory bateryjnych pojazdów firmy Solaris wzrosła do 116, co plasuje producenta w europejskiej czołówce pod względem sprzedanych autobusów elektrycznych. Przyjazny środowisku transport publiczny był w centrum zainteresowań Solarisa od samego początku jego działalności. Firma inwestowała wiele środków w rozwój elektromobilności, wprowadzając nowe, coraz bardziej ekologiczne technologie, począwszy od trolejbusów, poprzez autobusy hybrydowe, tramwaje, na autobusach w pełni elektrycznych kończąc. Zwieńczeniem tych wysiłków jest tytuł „Bus of the Year 2017”, który zdobył autobus elektryczny firmy Solaris, nowe Urbino 12 electric. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.