Polska Unilever Food Solutions: w 2020 r. zjemy mniej mięsa 23 stycznia 2020 Polska Unilever Food Solutions: w 2020 r. zjemy mniej mięsa 23 stycznia 2020 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. 54 proc. Polaków deklaruje, że w 2020 roku ograniczy spożycie mięsa. Unilever Food Solutions podkreśla, że nawyki żywieniowe Polaków idą w stronę fleksitarianizmu. Co to oznacza? Koniec z mięsem na talerzu każdego dnia. Reklama W 2020 roku zjemy mniej mięsa Unilever Food Solutions widzi dwa ważne trendy na 2020 rok: ograniczenie spożycia mięsa, co przełoży się na oferty dań w gastronomii, a także na portfolio firm branży mięsnej, a także wysiłek, by ograniczyć plastik, m.in. poprzez wprowadzanie biodegradowalnych opakowań. – Rok 2020 będzie czasem nasilenia się tendencji związanych ze zdrowszym jedzeniem, mającym jak najmniejszy wpływ na środowisko. W związku z tym gastronomię kształtować będzie ograniczanie spożycia mięsa – co obserwujemy już teraz. Aż 45 proc. osób zamieszkujących duże polskie miasta twierdzi, że je mniej mięsa niż wcześniej (Roślinniejemy, maj 2019 r.), a ich fleksitarianizm przekłada się na oczekiwania względem lokali gastronomicznych – 54 proc. Polaków deklaruje, że zamawia wegańskie i wegetariańskie dania (MAKRO Cash&Carry Polska, 2019 r.) – mówi Marta Kubiak-Połomka, młodszy kierownik ds. portfolio herbat i dresingów Unilever Food Solutions. W 2020 roku będziemy unikać też plastiku i zwrócimy uwagę na segregację odpadów. – Drugi wyraźnie kształtujący się trend, który ma znaczący wpływ na gastronomię, to ruch mniej odpadów / mniej plastiku – czyli ograniczenie odpadów i emisji plastiku do środowiska – dodaje Kubiak-Połomka. Unilever Food Solutions ma zamiar wprowadzić do 2025 roku opakowania, które w 100 proc. będą nadawały się do recyklingu lub kompostowania. Z kolei jedna czwarta opakowań będzie wyprodukowana z wtórnych tworzyw sztucznych. zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.