Elektromobilność Płatne ładowanie na stacjach państwowych spółek 27 stycznia 2020 Elektromobilność Płatne ładowanie na stacjach państwowych spółek 27 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. Elektromobilność Tylko 6% sprzedawanych samochodów to pojazdy elektryczne. Czy UE osiągnie swój cel na 2030 rok? Według ambitnych założeń Unii Europejskiej, transport ma być całkowicie bezemisyjny już za 25 lat. Jednak, jak wskazują statystyki, jesteśmy daleko od tego celu. Jak do tej pory na drogach królują diesel i benzyna. Firma-córka PGE, PGE Nowa Energia zapowiedziała wprowadzenie w drugim kwartale 2020 roku odpłatności na stacjach ładowania samochodów elektrycznych. W tym roku opłaty wprowadzą wszystkie państwowe spółki. Reklama Ładowanie na państwowych stacjach W minionym roku PGE posiadało 32 stacje (64 punkty) ładowania w 19 polskich miastach. Tylko jedna nie była ogólnodostępna. Przez ostatnie 12 miesięcy, pobrano z nich 263 MWh energii elektrycznej. Jak donosi portal wnp.pl, PGE Nowa Energia podwoi ilość ładowarek. – Obserwujemy, że z poziomu unijnego regulacje będą sprzyjać m.in. dalszemu komercyjnemu rozwojowi elektromobilności, magazynowania energii i technologii wodorowych. To również kierunki naszych działań w obszarze innowacji i rozwijanych projektów, które będą w przyszłości stanowić o przewadze konkurencyjnej grupy PGE – komentuje Henryk Baranowski, prezes zarządu PGE. Ładowanie z cennikami coraz powszechniejsze Dotychczas płatne ładowanie było obecne na stacjach GreewWay, EV+, GO+Eauto, Elocity i Zepto. Jednym z pierwszych państwowych dostawców energii elektrycznej do samochodów, którzy przedstawili opłaty za ich usługi był Tauron. Pod koniec minionego roku spółka wprowadziła ofertę promocyjną. Od dziś (27 stycznia) obowiązuje nowa taryfa: dla stacji AC 1,60 zł/kWh, a dla DC 2,21 zł/kWh. Tego samego dnia także Lotos wprowadza opłaty. Grupa zakomunikowała o zakończeniu programu Lotos Niebieski Szlak. Od dziś za ładowanie kierowcy będą musieli zapłacić 24 złote. – Jeśli przyjmiemy, że na cykl ładowania przypada średnio 20 kWh energii, to u wiodącego operatora ładowarek w Polsce kierowca, zgodnie z cennikiem, zapłaci 44 zł. To prawie dwa razy więcej niż na stacjach LOTOSU. Trzeba pamiętać, że w przypadku dodatkowych kWh ten koszt u konkurencji będzie jeszcze wyższy – czytamy na stronie Lotosu. W połowie roku swoje ceny ma podać także Orlen i Energa. zdj główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.