Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Nikola Motors, kojarzona dotychczas z ciężarówkami elektrycznymi Nikola One i Nikola Two, znowu zaskoczyła. Tym razem na rynek wypuszcza pick-up Badger. Pojazd będzie dostępny w dwóch wariantach – w pełni elektrycznym oraz wspomaganym ogniwem paliwowym. Reklama Na początku tygodnia Nikola Motors zaprezentowała koncepcję nowego elektrycznego pickupa, który otrzymał nazwę Badger (borsuk). Trevor Milton, dyrektor generalny i założyciel firmy Nikola, reflektował: – Nikola ma technologię wartą miliardy dolarów w programie półciężarówek, więc dlaczego nie użyć jej do pickupów? (…) Żaden inny elektryczny pickup nie jest w stanie pracować w takich temperaturach i warunkach. Nowoczesny pick up do podróży, a nawet na budowę! Badger będzie dostępny w dwóch opcjach: z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydą (pojazd elektryczny wspomagany wodorowymi ogniwami paliwowymi). Wersja z akumulatorem ma zasięg 482 km na jednym ładowaniu, hybrydowy model przejedzie nawet 965 km. Pickup posiada 906 koni mechanicznych. Charakteryzuje się dobrym przyśpieszeniem – w 2,9 sekundy rozpędzi się do 96,5 km/h (60 mil). Będzie nadawał się do holowania, np. przyczep, bo jego moc holownicza to 3628 kilogramów. Zostanie wyposażony także w gniazdo zasilania (15 kW) dla świateł, sprężarek i innych urządzeń. Dzięki temu może być wsparciem na placu budowy. Badger wizualnie wyróżnia się futurystycznym kształtem z ozdobnymi, „agresywnymi” światłami. Prototyp ma zadebiutować na tegorocznej imprezie Nikola World (planowanej na wrzesień). Na razie problemem Ameryki Północnej pozostaje dostępność stacji wodorowych. Dlatego właściciele Nikola Motors planują wybudowanie 700 takich jednostek. Źródła: interestingengineering.com, nikolamotor.com Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.