Wiadomości OZE Autonomiczne ciężarówki firmy Einride 05 maja 2017 Wiadomości OZE Autonomiczne ciężarówki firmy Einride 05 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Szwedzka firma motoryzacyjna Einride planuje rewolucję na rynku aut ciężarowych. Do 2020 roku, firma przewiduje wyprodukować 200 prototypów ciężarówek wyposażonych w silnik elektryczny, zdolny przejechać na jednym ładowaniu do 200 km. Co więcej, ciężarówki będą autonomiczne, a kierowca nie znajdzie w nich miejsca. Reklama Ciężarówka o nazwie T-Pod ma mieć długość 7 metrów, a rozmiary naczepy dopasowane tak, by pomieścić 15 europalet. Wyposażona w dużą ilość czujników będzie w stanie pokonywać wyznaczoną drogę samodzielnie. Przynajmniej wtedy, kiedy pozwolą na to warunki pogodowe. Jeżeli warunki na drodze nie będą korzystne, stery będzie mógł przejąć kierowca, za pomocą systemu zdalnego sterowania. Według planów, 200 sztuk wyprodukowanych do końca 2020 roku, będzie testowanych na drogach miast Goteborg oraz Helsingborg w Szwecji. Jeszcze kilka lat temu nikt nie przewidziałby zmian, jakie stopniowo zachodzą na motoryzacyjnym rynku. Oczywiste jest, że plany firmy Einride nie zmienią rynku z dnia na dzień. Wskazują jedynie kierunek, w którym z biegiem czasu może pójść cała branża transportowa, a przede wszystkim motoryzacyjna. Z niecierpliwością czekamy na czasy, kiedy po ulicach europejskich miast będą jeźdić elektryczne, autonomiczne autobusy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.