Elektromobilność Pierwsza hulajnoga na wodór 06 kwietnia 2020 Elektromobilność Pierwsza hulajnoga na wodór 06 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Niderlandzka firma z miasta Arnhem, “everything about hydrogen” (tłum. “Wszystko o wodorze”), przedstawiła pierwszy na świecie model hulajnogi z napędem wodorowym. Projekt ma udowodnić, że każdego rodzaju akumulatory oraz baterie są zdolne do współpracy z ogniwami wodorowymi. Reklama Hulajnoga powstała we współpracy firmy z Uniwersytetem w Arnhem (HAN). Do istniejącej już hulajnogi elektrycznej zamontowano “wodorowy zwiększacz zasięgu”. Jest to także dowód kompatybilności używanych w tych urządzeniach technologii. Niesie to za sobą większe możliwości związane z zastosowaniem ogniw wodorowych. “Współpraca nad hulajnogą ze studentami z Uniwersytetu HAN była bardzo przyjemna. Nie możemy się doczekać, aż przedstawimy nasze urządzenie społeczeństwu, aby sami mogli wypróbować, jak taki pojazd na wodór jeździ” – mówi Frank Meites, z “Everything about hydrogen”. Minister ds. gospodarki i polityki klimatycznej, Eric Wiebes, który ostatnio wsparł finansowo działalność firmy, podczas prezentacji urządzenia był pod dużym wrażeniem i podkreślił też wagę współpracy między przedsiębiorcami a jednostkami naukowymi przy dalszym rozwoju technologii wodorowych. Teraz hulajnoga odbędzie tournée po największych wydarzeniach promujących napędy wodorowe. Projekt zrealizowano dzięki firmie NL East. Źródło informacji i zdjęcia: fuelcellsworks.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.