Elektromobilność W Białymstoku trwają konsultacje w sprawie stacji ładowania samochodów elektrycznych 15 maja 2020 Elektromobilność W Białymstoku trwają konsultacje w sprawie stacji ładowania samochodów elektrycznych 15 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Trwają konsultacje społeczne nad planowaną budową stacji ładowania dla samochodów elektrycznych i hybrydowych w Białymstoku. Uwagi można przesyłać do 29 maja. W celu realizacji “Strategii rozwoju elektromobilności Miasta Białegostoku na lata 2020-2036” w tym roku w mieście ma pojawić się 100 ogólnodostępnych punktów.Realizacja strategii budowy infrastruktury dla elektromobilności jest spełnieniem wymogów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Po przyjęciu projektu oraz przegłosowaniu uchwały przez samorząd, za wybudowanie ogólnodostępnych punktów będzie odpowiedzialny operator sieci dystrybucyjnej dla tamtego regionu, czyli PGE Dystrybucja.Każda nowa stacja ładowania ma zawierać dwa punkty o mocy 22 kW. Przy typowaniu odpowiednich miejsc, w których mają się pojawić, brano pod uwagę dostępność zabudowy elektroenergetycznej, rodzaj zabudowy miejskiej, zagęszczenie ruchu drogowego oraz parametry dróg i parkingów.Preferowane miejsca to te w pobliżu obiektów handlowo-usługowych, użyteczności publicznej czy też obiektów sportowych – tam, gdzie kierowcy zazwyczaj zostawiają swoje samochody na co najmniej 40 minut. Dodatkowymi czynnikami była utwardzona nawierzchnia na parkingach i odpowiednia ilość miejsc postojowych. Reklama Projekt infrastruktury można znaleźć na stronie cas.bialystok.pl. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.