Elektromobilność W Białymstoku trwają konsultacje w sprawie stacji ładowania samochodów elektrycznych 15 maja 2020 Elektromobilność W Białymstoku trwają konsultacje w sprawie stacji ładowania samochodów elektrycznych 15 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Europejczycy mniej przekonani do elektromobilności niż Amerykanie. Nowy raport Coraz mniej kierowców deklaruje gotowość do zamiany samochodu spalinowego na elektryczny. Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Europie wyraźnie słabnie – wynika z najnowszego raportu Shell. W 2024 roku 48% kierowców deklarowało gotowość do przesiadki z aut spalinowych na elektryczne, dziś to już tylko 41%. Tymczasem w USA i Chinach utrzymuje się stabilne lub rosnące poparcie dla elektromobilności. Główne bariery? Koszt zakupu i niewystarczająca infrastruktura ładowania. Elektromobilność Kalifornia pozywa Trumpa za cofnięcie zakazu sprzedaży aut spalinowych Stan Kalifornia złożył pozew przeciwko administracji Donalda Trumpa po tym, jak federalna rezolucja unieważniła zakaz sprzedaży samochodów spalinowych po 2035 roku. Sprawa ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów klimatycznych USA i przyszłości rynku zeroemisyjnego transportu Trwają konsultacje społeczne nad planowaną budową stacji ładowania dla samochodów elektrycznych i hybrydowych w Białymstoku. Uwagi można przesyłać do 29 maja. W celu realizacji “Strategii rozwoju elektromobilności Miasta Białegostoku na lata 2020-2036” w tym roku w mieście ma pojawić się 100 ogólnodostępnych punktów.Realizacja strategii budowy infrastruktury dla elektromobilności jest spełnieniem wymogów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Po przyjęciu projektu oraz przegłosowaniu uchwały przez samorząd, za wybudowanie ogólnodostępnych punktów będzie odpowiedzialny operator sieci dystrybucyjnej dla tamtego regionu, czyli PGE Dystrybucja.Każda nowa stacja ładowania ma zawierać dwa punkty o mocy 22 kW. Przy typowaniu odpowiednich miejsc, w których mają się pojawić, brano pod uwagę dostępność zabudowy elektroenergetycznej, rodzaj zabudowy miejskiej, zagęszczenie ruchu drogowego oraz parametry dróg i parkingów.Preferowane miejsca to te w pobliżu obiektów handlowo-usługowych, użyteczności publicznej czy też obiektów sportowych – tam, gdzie kierowcy zazwyczaj zostawiają swoje samochody na co najmniej 40 minut. Dodatkowymi czynnikami była utwardzona nawierzchnia na parkingach i odpowiednia ilość miejsc postojowych. Reklama Projekt infrastruktury można znaleźć na stronie cas.bialystok.pl. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.