Elektromobilność W Białymstoku trwają konsultacje w sprawie stacji ładowania samochodów elektrycznych 15 maja 2020 Elektromobilność W Białymstoku trwają konsultacje w sprawie stacji ładowania samochodów elektrycznych 15 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Trwają konsultacje społeczne nad planowaną budową stacji ładowania dla samochodów elektrycznych i hybrydowych w Białymstoku. Uwagi można przesyłać do 29 maja. W celu realizacji “Strategii rozwoju elektromobilności Miasta Białegostoku na lata 2020-2036” w tym roku w mieście ma pojawić się 100 ogólnodostępnych punktów.Realizacja strategii budowy infrastruktury dla elektromobilności jest spełnieniem wymogów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Po przyjęciu projektu oraz przegłosowaniu uchwały przez samorząd, za wybudowanie ogólnodostępnych punktów będzie odpowiedzialny operator sieci dystrybucyjnej dla tamtego regionu, czyli PGE Dystrybucja.Każda nowa stacja ładowania ma zawierać dwa punkty o mocy 22 kW. Przy typowaniu odpowiednich miejsc, w których mają się pojawić, brano pod uwagę dostępność zabudowy elektroenergetycznej, rodzaj zabudowy miejskiej, zagęszczenie ruchu drogowego oraz parametry dróg i parkingów.Preferowane miejsca to te w pobliżu obiektów handlowo-usługowych, użyteczności publicznej czy też obiektów sportowych – tam, gdzie kierowcy zazwyczaj zostawiają swoje samochody na co najmniej 40 minut. Dodatkowymi czynnikami była utwardzona nawierzchnia na parkingach i odpowiednia ilość miejsc postojowych. Reklama Projekt infrastruktury można znaleźć na stronie cas.bialystok.pl. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.