Elektromobilność Uprawnienia na hulajnogę? To bardzo prawdopodobne 27 maja 2020 Elektromobilność Uprawnienia na hulajnogę? To bardzo prawdopodobne 27 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Politycy rozważają nowelizację prawa dotyczącą elektromobilności. Będzie prawo jazdy na hulajnogę elektryczną? Reklama W obecnym stanie prawnym nie znajdziemy przepisów, które będą odnosiły się bezpośrednio do pojazdów elektrycznych, które stanowią grupę urządzeń transportu osobistego. Przepis na elektromobilność Środki lokomocji, jak na przykład hulajnoga elektryczna, stały się bardzo popularne, a ich wypożyczanie w mieście jest w kraju powszechną praktyką. Politycy rozważają wprowadzenie nowych przepisów prawnych, które będą określać ich używanie. Trzeba zaznaczyć, że brak wyspecjalizowanych przepisów nie oznacza, że w zakresie używania urządzeń transportu osobistego nie funkcjonują żadne reguły. Użytkownik takiego środka lokomocji podlega takim samym przepisom jak pieszy. Hulajnogi śladem rowerów Według proponowanych zmian pojazdy zaliczane do grupy urządzeń transportu osobistego miałyby podlegać tym samym przepisom, które dziś funkcjonują w odniesieniu do rowerów. Oznaczałoby to, że do kierowania takim pojazdem potrzebne byłyby uprawnienia. Jednak to obostrzenie ma dotyczyć jedynie tych osób, które nie są jeszcze pełnoletnie. Wśród przepisów przedstawionych w projekcie noweli Prawa o Ruchu Drogowym znajdują się też te odnoszące się do dozwolonej prędkości oraz minimalnego wieku, jaki trzeba osiągnąć, aby zgodnie z prawem korzystać z urządzenia. Wszystko wskazuje na to, że na ścieżkach rowerowych niedługo pojawią się także hulajnogi. źródło: energetyka24.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.