Elektromobilność Uprawnienia na hulajnogę? To bardzo prawdopodobne 27 maja 2020 Elektromobilność Uprawnienia na hulajnogę? To bardzo prawdopodobne 27 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Politycy rozważają nowelizację prawa dotyczącą elektromobilności. Będzie prawo jazdy na hulajnogę elektryczną? Reklama W obecnym stanie prawnym nie znajdziemy przepisów, które będą odnosiły się bezpośrednio do pojazdów elektrycznych, które stanowią grupę urządzeń transportu osobistego. Przepis na elektromobilność Środki lokomocji, jak na przykład hulajnoga elektryczna, stały się bardzo popularne, a ich wypożyczanie w mieście jest w kraju powszechną praktyką. Politycy rozważają wprowadzenie nowych przepisów prawnych, które będą określać ich używanie. Trzeba zaznaczyć, że brak wyspecjalizowanych przepisów nie oznacza, że w zakresie używania urządzeń transportu osobistego nie funkcjonują żadne reguły. Użytkownik takiego środka lokomocji podlega takim samym przepisom jak pieszy. Hulajnogi śladem rowerów Według proponowanych zmian pojazdy zaliczane do grupy urządzeń transportu osobistego miałyby podlegać tym samym przepisom, które dziś funkcjonują w odniesieniu do rowerów. Oznaczałoby to, że do kierowania takim pojazdem potrzebne byłyby uprawnienia. Jednak to obostrzenie ma dotyczyć jedynie tych osób, które nie są jeszcze pełnoletnie. Wśród przepisów przedstawionych w projekcie noweli Prawa o Ruchu Drogowym znajdują się też te odnoszące się do dozwolonej prędkości oraz minimalnego wieku, jaki trzeba osiągnąć, aby zgodnie z prawem korzystać z urządzenia. Wszystko wskazuje na to, że na ścieżkach rowerowych niedługo pojawią się także hulajnogi. źródło: energetyka24.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.