Elektromobilność Zmiany w zarządzie ElectroMobility Poland 15 maja 2017 Elektromobilność Zmiany w zarządzie ElectroMobility Poland 15 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. ElectroMobility Poland to spółka powołana do zarządzania z ramienia rządu pracami projektowymi związanymi z polskim autem elektrycznym. Spółką zarządzać miał doświadczony w sektorze start-upów, Krzysztof Kowalczyk. Reklama Jednakże Kowalczyk, jak poinformował poprzez LinkedIna, nie będzie już zarządzał spółką. W oświadczeniu czytamy: Personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP. Spółkę ElectroMobility Poland stworzono ze środków PGE, Taurona, Enei i Energi. Jej kapitał akcyjny wyniósł 10 milionów złotych. Jak zapowiadał Mateusz Morawiecki, miała się ona stać „kołem napędowym polskiej motoryzacji i dołożyć niejedną cegiełkę do wizji miliona samochodów elektrycznych nad Wisłą w 2025 roku”. Jak zaznaczał Kowalczyk, obejmując kierownictwo w spółce – Najważniejsze na początek to przełamać barierę niemożności otaczającą ideę polskiego samochodu elektrycznego (…) samochód elektryczny możemy już budować – z komponentów dostępnych na rynku. Cała sztuka w tym, by budując mocną, polską markę w tym obszarze, doprowadzić do produkcji innowacyjnych komponentów przez rodzimą branżę automotive. A innowacje nie muszą być tylko w sferze podzespołów. Tego optymizmu nie widać po trzech miesiącach pracy w spółce. Mimo to komentował on, że projekt polskiego samochodu elektrycznego – pozostaje niezwykle ważnym ogniwem strategii rozwoju Polski. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.