Elektromobilność PGE wycofuje się z elektromobilności 19 sierpnia 2020 Elektromobilność PGE wycofuje się z elektromobilności 19 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Konsorcjum w składzie PGE i 4Mobility zrezygnowało z budowy stacji ładowania samochodów elektrycznych przy autostradach. Państwowy koncern wycofuje się z rozwijania nowoczesnych projektów. Mowa nawet o przekazaniu uruchomionej już infrastruktury dla elektromobilności. Reklama PGE rezygnuje z umowy przetargowej O sprawie pisze portal WysokieNapiecie.pl. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że 6 lipca PGE Nowa Energia razem ze spółką zależną z branży car-sharingowej, 4Mobility zrezygnowały z podpisania umowy dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania przy autostradach A1, A2 i A4. GDDKiA podkreśla, że oferty nie zamyka i nadal liczy na innych zainteresowanych. Ponieważ umowa miała zostać zawarta drogą przetargową, rezygnacja oznacza, że konsorcjum ma przekazać wadium w wysokości 200 tys. złotych na rzecz Generalnej Dyrekcji. Planowano, aby urządzenia pojawiły się na Miejscach Obsługi Podróży (MOP) w Skoszerwach (autostrada A1), Ciosny (A2), Prószków (A4) i Krajków Północ (A4). Produkcja baterii elektrycznych źródłem dwutlenku węgla? Obalamy mity Odejście od elektromobilności? “Wysokie Napięcie” ocenia to jednoznacznie, jako wycofywanie się PGE z branży elektromobilności. Przyczyną takich działań ma być koncentracja całej grupy energetycznej na podstawowych sektorach, z których otrzymuje dochody. Natomiast projekty poboczne i dopiero rozwijane mają zostać zamknięte. Jest to reakcja na ostatnie złe wyniki finansowe PGE. Jeszcze na początku roku pojawiały się deklaracje ze strony koncernu o pojawieniu się nowych 283 punktów ładowania. Dzięki nim, odpowiedzialna za elektromobilność spółka-córka PGE Nowa Energia stałaby się drugim największym właścicielem sieci ładowarek samochodów elektrycznych w Polsce. Co dalej z ładowarkami PGE? Z ustaleń “Wysokiego Napięcia” wynika, że sieć stacji PGE przejmą inne firmy. Wśród głównych zainteresowanych wytypowano GreenWay oraz aspirujący do miana multikoncernu Orlen, właściciel Energi. Na razie nie ma informacji na temat rychłej sprzedaży sieci. Zgodnie z harmonogramem PGE do końca sierpnia uruchomi opłaty za ładowanie pojazdu na wszystkich stacjach. Nie jest to wyjątkowe działanie. Zapowiedzi na ten temat pojawiły się już pod koniec minionego roku i dotyczyły wszystkich operatorów ładowarek samochodów elektrycznych. Źródło wysokienapiecie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.