Elektromobilność Czy to koniec samochodów z silnikiem diesla? Obalamy mity 31 sierpnia 2020 Elektromobilność Czy to koniec samochodów z silnikiem diesla? Obalamy mity 31 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Cztery koncerny motoryzacyjne zapowiedziały, że od dwóch do 30 lat odejdą od produkcji samochodów z silnikami diesla. Czy czeka nas motorewolucja? Reklama Plany gigantów motoryzacyjnych Honda zapowiada, że do 2021 r. wszystkie oferowane przez nią modele na rynku europejskim będą posiadać baterie elektryczne. Mercedes za przełomową datę podaje 2039 r., z kolei Volkswagen całkowicie zrezygnuje z silników diesla od 2050 r. Pozostałe marki, w tym Toyota i Hyundai przedstawiają bardziej zachowawcze podejście, oferując elektryczne lub hybrydowe wersje modeli spalinowych. Negatywny wpływ na środowisko Pomimo niewielkiej emisji dwutlenku węgla podczas produkcji samochodu wysokoprężnego (18% z całego okresu żywotności), samochody na olej napędowy coraz częściej uważane są za szkodliwe dla człowieka i środowiska. Problemem są spaliny, które według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zawierają substancje rakotwórcze. Wśród nich można wymienić związki chemiczne tlenków azotu, tlenki siarki i węgla oraz węglowodory. Według raportu Międzynarodowej Agencji Badania Raka osoby, które na co dzień mają do czynienia ze spalinami z rur wydechowych, ponad dwa razy częściej chorują na nowotwory płuc. Dieslom jest coraz ciężej Raport Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wykazał, że aż 91% samochodów z silnikiem diesla, pomimo zapewnień producentów, przekracza najnowsze normy emisyjne Euro 6. Ciągłe wprowadzanie ulepszeń do systemu oczyszczania spalin powoduje, że samochody z silnikiem wysokoprężnym stają się coraz droższe, zarówno w produkcji, jak i bieżącym użytkowaniu. Jednak w Europie nadal stanowią ponad 40% samochodów osobowych. Mimo to od kilku lat zauważalny jest spadkowy trend w sprzedaży diesli. Nie ma wątpliwości, że przyszłość należy do zeroemisyjnych napędów elektrycznych. Źródło: climatenow.eu, green-news.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.