Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Czy to koniec samochodów z silnikiem diesla? Obalamy mity

Diesel

Czy to koniec samochodów z silnikiem diesla? Obalamy mity

Cztery koncerny motoryzacyjne zapowiedziały, że od dwóch do 30 lat odejdą od produkcji samochodów z silnikami diesla. Czy czeka nas motorewolucja?

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Plany gigantów motoryzacyjnych

Honda zapowiada, że do 2021 r. wszystkie oferowane przez nią modele na rynku europejskim będą posiadać baterie elektryczne. Mercedes za przełomową datę podaje 2039 r., z kolei Volkswagen całkowicie zrezygnuje z silników diesla od 2050 r. Pozostałe marki, w tym Toyota i Hyundai przedstawiają bardziej zachowawcze podejście, oferując elektryczne lub hybrydowe wersje modeli spalinowych. 

Negatywny wpływ na środowisko

Pomimo niewielkiej emisji dwutlenku węgla podczas produkcji samochodu wysokoprężnego (18% z całego okresu żywotności), samochody na olej napędowy coraz częściej uważane są za szkodliwe dla człowieka i środowiska. Problemem są spaliny, które według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zawierają substancje rakotwórcze. Wśród nich można wymienić związki chemiczne tlenków azotu, tlenki siarki i węgla oraz węglowodory. Według raportu Międzynarodowej Agencji Badania Raka osoby, które na co dzień mają do czynienia ze spalinami z rur wydechowych, ponad dwa razy częściej chorują na nowotwory płuc. 

Dieslom jest coraz ciężej

Raport Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wykazał, że aż 91% samochodów z silnikiem diesla, pomimo zapewnień producentów, przekracza najnowsze normy emisyjne Euro 6. Ciągłe wprowadzanie ulepszeń do systemu oczyszczania spalin powoduje, że samochody z silnikiem wysokoprężnym stają się coraz droższe, zarówno w produkcji, jak i bieżącym użytkowaniu. Jednak w Europie nadal stanowią ponad 40% samochodów osobowych. Mimo to od kilku lat zauważalny jest spadkowy trend w sprzedaży diesli. Nie ma wątpliwości, że przyszłość należy do zeroemisyjnych napędów elektrycznych.

Źródło: climatenow.eu, green-news.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.