Wiadomości OZE Wodorowe pociągi Siemensa i Deutsche Bahn 30 listopada 2020 Wiadomości OZE Wodorowe pociągi Siemensa i Deutsche Bahn 30 listopada 2020 Przeczytaj także Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Wiadomości OZE Wysokie emisje skutkują migracją klimatyczną. Co można z tym zrobić? Badania pokazują, że jeżeli do 2050 roku emisje nie zostaną obniżone, do 10 miast Globalnego Południa przybędzie 8 mln migrantów klimatycznych. Aby temu zapobiec, kluczowe jest osiągnięcie celów porozumienia paryskiego. Siemens Mobility i Deutsche Bahn zamierzają wspólnie opracować kolejną generację systemu trakcji wodorowej. Projekt ma być zrealizowany w Niemczech do 2024 roku. Reklama Pociągi napędzane wodorem, rozwinięta infrastruktura i innowacyjna stacja paliw, umożliwiająca tankowanie pociągu w ciągu zaledwie 15 minut – to plany producenta nowoczesnych rozwiązań mobilnych i niemieckiej spółki energetycznej. Pociąg wodorowy o mocy 1,7 MW będzie osiągał prędkość 160 km/h i ma odmienić wizję kolejowego transportu. Szybkie i zielone Technologie wodorowe są efektywne – pociągi jeżdżą szybko, wydajnie i są przyjazne dla środowiska. Jak mówi Michael Peter, CEO w Siemens Mobility, to bezemisyjna, wodorowa forma napędu będzie mieć realny wpływ na proces dekarbonizacji kolei: – Wodór prowadzi nas w kierunku zaawansowanej, wolnej od emisji kolei. Taka forma transportu wniesie znaczący wkład w realizację celów klimatycznych – napisał na oficjalnej stronie dyrektor. Źródło: siemens.com Jak dodaje Winfried Hermann, Minister Transportu, Badenia-Wirtembergia, skierowanie transportu na drogę energii odnawialnej, to najlepszy krok, jaki można postawić w stronę zrównoważonego transportu: – To wspaniale, że pierwszy pociąg wykorzystujący tę nową i zrównoważoną technologię zostanie przetestowany w Badenii-Wirtembergii. Szczególnie na trasach niezelektryfikowanych, napęd wodorowy może stać się alternatywą dla napędu diesla – dodatkowo przyjazną dla klimatu. Decydującym czynnikiem jest to, że energia przychodzi ze źródeł odnawialnych. Jest to zasadnicza część transformacji w dziedzinie transportu – podsumował niemiecki Minister. Jak to działa? Projekt wspólnego finansowania nowoczesnych rozwiązań nazwę „H2goesRail”. W układach napędu wodorowego, w wyniku reakcji wodoru i tlenu powstaje energia elektryczna i woda oraz para wodna jako efekty uboczne. Napęd pociągów będzie składał się z ogniwa paliwowego i akumulatora litowo-jonowego. Pierwszy pociąg napędzany wodorem wjedzie za 3 lata na hiszpańskie tory Projekt będzie testowany na odcinkach 600 i 1000 kilometrów w Tybindze. Ekologiczne ogniwa wodorowe i bardzo krótki czas ładowania pociągów sprawiają, że metoda ta staje się wysoce konkurencyjna dla paliwa diesel. Siemens i DB współpracują w zakresie dopasowania tej technologii do najnowszego wymiaru mobilności. Siemens podaje na swojej stronie, że wodorowy pociąg zastąpi obecnie kursujący na tej trasie pojazd napędzany dieslem, co pozwoli zredukować ilość CO2 o 330 ton rocznie. źródło: press.siemens.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.