Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Wodorowe pociągi Siemensa i Deutsche Bahn

train

Wodorowe pociągi Siemensa i Deutsche Bahn

Siemens Mobility i Deutsche Bahn zamierzają wspólnie opracować kolejną generację systemu trakcji wodorowej. Projekt ma być zrealizowany w Niemczech do 2024 roku.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Pociągi napędzane wodorem, rozwinięta infrastruktura i innowacyjna stacja paliw, umożliwiająca tankowanie pociągu w ciągu zaledwie 15 minut – to plany producenta nowoczesnych rozwiązań mobilnych i niemieckiej spółki energetycznej. Pociąg wodorowy o mocy 1,7 MW będzie osiągał prędkość 160 km/h i ma odmienić wizję kolejowego transportu.

Szybkie i zielone

Technologie wodorowe są efektywne – pociągi jeżdżą szybko, wydajnie i są przyjazne dla środowiska. Jak mówi Michael Peter, CEO w Siemens Mobility, to bezemisyjna, wodorowa forma napędu będzie mieć realny wpływ na proces dekarbonizacji kolei:

Wodór prowadzi nas w kierunku zaawansowanej, wolnej od emisji kolei. Taka forma transportu wniesie znaczący wkład w realizację celów klimatycznych napisał na oficjalnej stronie dyrektor.

4uvzCP OkMQfTv VFtAC16phkB61kJWwtKiKLffWQ k3VnyWIgd2EXk6nriGBod w4kBS3UO7yplhWz 4ZUiRrFZDXMnhjDIJklLSXiXMTQ2SXS9yk97hSEAFj0 sJ7w81wN5Sb1
Źródło: siemens.com

Jak dodaje Winfried Hermann, Minister Transportu, Badenia-Wirtembergia, skierowanie transportu na drogę energii odnawialnej, to najlepszy krok, jaki można postawić w stronę zrównoważonego transportu:

To wspaniale, że pierwszy pociąg wykorzystujący tę nową i zrównoważoną technologię zostanie przetestowany w Badenii-Wirtembergii. Szczególnie na trasach niezelektryfikowanych, napęd wodorowy może stać się alternatywą dla napędu diesla – dodatkowo przyjazną dla klimatu. Decydującym czynnikiem jest to, że energia przychodzi ze źródeł odnawialnych. Jest to zasadnicza część transformacji w dziedzinie transportupodsumował niemiecki Minister.

Jak to działa?

Projekt wspólnego finansowania nowoczesnych rozwiązań nazwę „H2goesRail”. W układach napędu wodorowego, w wyniku reakcji wodoru i tlenu powstaje energia elektryczna i woda oraz para wodna jako efekty uboczne. Napęd pociągów będzie składał się z ogniwa paliwowego i akumulatora litowo-jonowego.

Projekt będzie testowany na odcinkach 600 i 1000 kilometrów w Tybindze. Ekologiczne ogniwa wodorowe i bardzo krótki czas ładowania pociągów sprawiają, że metoda ta staje się wysoce konkurencyjna dla paliwa diesel. Siemens i DB współpracują w zakresie dopasowania tej technologii do najnowszego wymiaru mobilności. 

Siemens podaje na swojej stronie, że wodorowy pociąg zastąpi obecnie kursujący na tej trasie pojazd napędzany dieslem, co pozwoli zredukować ilość CO2 o 330 ton rocznie.

źródło: press.siemens.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.