Tesla: większe zasięgi i elektryczny hatchback w Europie

Elon Musk poinformował przedwczoraj media o wprowadzeniu kolejnych, ulepszonych akumulatorów o zasięgu 435 mil, czyli około 700 kilometrów, w nadchodzących latach. Dyrektor generalny Tesli wspomniał też, że rozważa wprowadzenie na rynek europejski modelu hatchback.

Podczas europejskiej konferencji dotyczącej planów Tesli Inc, Elon Musk opowiadał o wprowadzeniu na rynek elektrycznych samochodów o większym zasięgu. Tesla zadebiutuje ulepszonymi wersjami istniejących już modeli, które zbliżają się zasięgiem do 700 km. Samochody są w fazie rozwoju, a długoterminowa perspektywa pozwala wierzyć, że pojazdy – na przykład najnowszy model Roadstera – będą mogły osiągać nawet zasięgi 1000 kilometrów, podał we wtorek Elon Musk. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Fabryka w Berlinie

Tesla buduje aktualnie fabrykę elektryków pod Berlinem, która będzie produkować samochody dostosowane do potrzeb europejskich kierowców. Mają być tam produkowane także pojazdy o mniejszych gabarytach, które będą mogły lawirować i parkować w gęsto zaludnionych i ciasnych obszarach miejskich. Właśnie z tych względów Tesla chce zaprojektować dopasowanego do europejskich potrzeb hatchbacka. Z pewnością mieszkańcy ciasnych, włoskich, czy krętych francuskich uliczek z radością przyjmą ten projekt.

W Europie sensowne byłoby wyprodukowanie kompaktowego samochodu, być może hatchbackapowiedział Elon Musk podczas konferencji zorganizowanej przez Niemcy w ramach prezydencji Rady Unii Europejskiej.Jestem pewien, że będą też inne – dodał.

Potencjał

Elon Musk wyprzedził w rankingu najbogatszych osób świata Billa Gatesa. Szacuje się, że jego majątek jest wart 128 mld dolarów. Wartość netto 49-letniego przedsiębiorcy wzrosła w poniedziałek do tej kwoty, napędzając kolejny wzrost kursu akcji Tesli. W konferencji uczestniczyli też Peter Altmaier oraz Stefano Patuanelli. Jak podaje Bloomberg, wielkie nazwiska zwiastują optymistyczną wizję rozwoju elektromobilności w Europie. 

Plany na przyszłość

Niedawno Tesla przedstawiła plan budowy samochodu elektrycznego wartego 25 000 $ oraz projekt redukcji kosztów akumulatorów o połowę w ciągu najbliższych trzech lat. Jednak stworzenie samochodu o dużym zasięgu wymaga wyprodukowania większej ilości tańszych akumulatorów, niż obecnie są dostępne. W branży przewodzą wciąż LG Chem. Ltd, CATL i Panasonic.

Tesla pracuje nad tańszymi i bardziej przyjaznymi dla środowiska bateriami, niż te dostępne dziś, a także nad dłuższym zasięgiem powiedział Elon Musk podczas konferencji. 

Na razie tańsze alternatywy akumulatorów są testowane w Kalifornii. Ostatecznie mają zostać wyprodukowane w niemieckim zakładzie  Berlin-Brandenburgia.

źródło: bloomberg.com