Na wodór Polska lokomotywa na wodór 19 marca 2021 Na wodór Polska lokomotywa na wodór 19 marca 2021 Przeczytaj także Na wodór Wodór bez paliwa. Lublin pokazuje luki w polskiej strategii transportu wodorowego Polska inwestuje miliardy w zeroemisyjny transport publiczny, a miasta chętnie kupują autobusy wodorowe, dzięki wysokim rządowym dotacjom. Jednak projekt z Lublina, który z dnia na dzień ogłosił upadłość, odsłania luki w zarządzaniu transportem wodorowym w Polsce. Chociaż samorządy dostają środki na zakup pojazdów – same muszą opłacić koszty paliwa, którego ceny i dostępność stają się kluczową barierą. Na wodór Tysiące nowych ładowarek, jedna stacja wodorowa. Czy Polska rezygnuje z wodoru? Wodorowa rewolucja w Polsce nie nadeszła. Najnowsze dane NFOŚiGW pokazują, że wsparcie nie jest skuteczne. Rząd inwestuje w tysiące nowych punktów ładowania aut elektrycznych, a wodór mimo szumnych zapowiedzi okazuje się zbyt drogi, zbyt trudny i zbyt mało efektywny. Co stanie się z przedsiębiorstwami, które zdecydowały się na wodorowe autobusy? Firma PESA, działająca na rynku kolejowym od połowy XIX wieku, pracuje nad wodorową lokomotywą. Jeszcze w tym roku nowoczesny pojazd napędzany zielonym paliwem ma mieć swoją premierę. Reklama Zielony Ład w kolei Zielony Ład dotyczy każdej sfery życia i gospodarki. Również sektor kolei ma zostać zmodernizowany, aby sprostać wymogom bezemisyjnej przyszłości. PESA z Bydgoszczy opracowuje prototyp lokomotywy napędzanej wodorem. Firma chce sprostać krajowym i unijnym regulacjom, wprowadzając na rynek zeroemisyjny tabor. Czy w tym pociągu jest miejsce dla rowerów? Koszty i nowe regulacje UE Prototyp manewrowej lokomotywy wodorowej to odpowiedź PESY na rosnące zapotrzebowanie na zeroemisyjne środki transportu kolejowego. Pojazd ma zadebiutować jeszcze w tym roku, a następnie uzyskać certyfikację i homologację. Natomiast gotowe zespoły trakcyjne mają pojawić się w ofercie za 4 lata. Współpraca Prezes PESY Krzysztof Zdziarski skomentował wprowadzenie nowej lokomotywy na rynek podczas konferencji Zielony Ład na polskiej kolei. Wspomniał również o współpracy firmy z innymi międzynarodowymi partnerami, w tym europejskimi, japońskimi, czy kanadyjskimi. PESA współpracuje też z PKP i Orlenem na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu towarowego. – Od dwóch lat pracujemy nad nową platformą pojazdów – w trakcie przygotowań zorganizowaliśmy między innymi cykl warsztatów UX, analizujących preferencje użytkowników. Jednym z fundamentów nowej platformy pojazdów PESA, oprócz bezpieczeństwa i wygody, będzie także niskoemisyjność – powiedział prezes i dodał: – Staramy się spełniać oczekiwania przewoźników, pasażerów i standardy ekologii. Przyszłość kolei PESA pracuje obecnie nad elektrycznymi i spalinowymi pojazdami. Jak podaje firma, spalinowe silniki mają spełniać rygorystyczne normy emisyjne (Stage V). Zastosowany w lokomotywie system Marathon jest napędzany dieslem. European Railway Award – nagroda dla pociągu napędzanego wodorem PESA pracuje też nad pojazdem wodorowym standardowym. Oznacza to, że z czasem wzrostu popularności rozwiązań wodorowych, taki pojazd będzie można przerobić w ogniwo wodorowe. Na razie muszą powstać punkty tankowania. PESA i PKP dyskutowały nad udostępnieniem wspólnej stacji tankowania wodoru zarówno dla pociągów, jak i autobusów. źródło: PESA, rynek-kolejowy.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.