Elektromobilność Unieś się nad taflą wody 08 maja 2021 Elektromobilność Unieś się nad taflą wody 08 maja 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. E-foil to stosunkowo młody i coraz bardziej popularny trend wśród technologicznych maniaków oraz pasjonatów sportów wodnych. HydroFlyer to jeden z projektów skuterów wodnych wykorzystujący tę technikę. Reklama Ekscytacja z latania nad wodą Kanadyjski wynalazca Jerry McArthur postanowił pójść o krok dalej w dziedzinie e-foilingu. Chcąc zapewnić “kierowcom” bezpieczniejszą jazdę, do elektrycznej deski dodał kierownicę. Pierwszy wodolot pojawił się na rynku w 2018 roku. Ówczesna deska firmy Lift Foils z Puerto Rico nie posiadała kierownicy, określano ją jako deskę surfingową połączoną z wodolotem. Jazda bez trzymanki, choć pełna wrażeń, bywała niebezpieczna, o czym donosili użytkownicy wodolotów. HydroFlyer, źródło: designboom.com – Chciałem znaleźć sposób, żeby e-foiling był bezpieczniejszy i bardziej dostępny dla wszystkich, przy zachowaniu prędkości i ekscytacji pojawiającej się podczas latania nad wodą – powiedział projektant na łamach portalu Design Boom. Stabilna kierownica przypominająca tę, którą znamy z jazdy rowerem lub motorem zwiększa bezpieczeństwo nadwodnych podróży. Cztery punkty podparcia umożliwiają też łatwiejszą naukę początkującym, większą kontrolę prowadzenia pojazdu, a także szybszą jazdę i więcej możliwości na wykonywanie ekstremalnych manewrów. Mocna rzecz HydroFlyer Kanadyjczyka może pochwalić się silnikiem o mocy 5,5 kW z akumulatorem o mocy 2,2 kWh. Ma to wystarczyć na około dwie godziny jazdy. I to szybkiej, ponieważ HydroFlyer może rozpędzić się do 30 mil na godzinę, czyli prawie 50 km na godzinę. Koszt pojazdu to 14 tys. dolarów. Futurystyczna wizja uprawiania sportu już się spełniła. źródło: thehydroflyer.com, e-surfer.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.