Elektromobilność Czy elektromobilność zdetronizuje IT? 29 maja 2021 Elektromobilność Czy elektromobilność zdetronizuje IT? 29 maja 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Elektromobilność zyskuje coraz większą popularność. Ostatnie dwa lata pokazały, że zapotrzebowanie na pracowników tego sektora wzrosło o ponad 200 procent. Jest tylko jeden problem. Brakuje specjalistów. Reklama Inżynierowie zamiast programistów Zmiany klimatu wymuszają na społeczeństwie wprowadzanie i rozwinięcie nowych dziedzin gospodarczych. Elektromobilność jest jedną z nich i – jak szacują eksperci z Bergman Engineering – niebawem strąci z podium popularności branżę IT. Wzrost zapotrzebowania na specjalistów znających się na elektromobilności obserwujemy już od jakiegoś czasu. – Rynek jest chłonny, bo gdy proces rekrutacyjny otwiera się, przedsiębiorstwo zatrudnia od przynajmniej kilkunastu do kilkudziesięciu pracowników – inżynierów i specjalistów, odpowiadających za wszystkie procesy związane z elektromobilnością. Tymczasem dziś o takich ekspertów jest nawet trudniej, niż o doświadczonych programistów – wyjaśnia Tomasz Szpikowski, CEO Bergman Engineering Dodaje też, że ze względu na wysoką konkurencyjność, łatwiej dziś o dobrego pracownika IT. Za to rynek elektromobilny ma problem, bo nawet jeśli znajdą się inżynierowie znający się na testowaniu i montażu baterii elektrycznych, to jest ich stanowczo zbyt mało. Pierwsza w Europie fabryka elementów baterii do samochodów elektrycznych powstanie w Polsce Sąsiedzi doceniają naszych specjalistów Szpikowski przekonuje, że zachodnie firmy chętnie zatrudniają naszych specjalistów. – Nie bez powodu fabryki największych firm działających w branży electromobility w Niemczech, powstają w pobliżu polskiej granicy. Dzieje się to dlatego, że nastawione są na pozyskiwanie polskich inżynierów i pracowników produkcyjnych – tłumaczy. Na terenie Polski coraz więcej zagranicznych inwestorów i – jak wynika z wyliczeń Bergman Engineering – do końca przyszłego roku możemy się spodziewać nawet 10 tysięcy nowych miejsc pracy. Wśród największych graczy na terenie Polski możemy wymienić LG Energy Solution we Wrocławiu czy Umicore w Nysie. Dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości przekonuje, że fabryki samochodów elektrycznych są łatwiejsze do zrobotyzowania, a same pojazdy stanowią element Przemysłu 4.0. Źródło: teraz-srodowisko.pl, fot.: Carlos Aranda/Unsplash Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.