Elektromobilność Pierwsza w Europie fabryka elementów baterii do samochodów elektrycznych powstanie w Polsce 01 marca 2020 Elektromobilność Pierwsza w Europie fabryka elementów baterii do samochodów elektrycznych powstanie w Polsce 01 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Belgijska firma Umicore zainaugurowała w Radzikowicach pod Nysą budowę fabryki komponentów do produkcji katod do akumulatorów litowo-jonowych, które zasilają samochody elektryczne. W zakładzie ma pracować około 400 osób. Będzie to pierwsza tego typu fabryka w Europie. Reklama Proces transformacji ku elektrycznej mobilności Umicore jest producentem o zasięgu globalnym. Na całym świecie posiada 48 zakładów, zaś w Polsce jest od 2016 roku. W Nowej Rudzie na Dolnym Śląsku produkuje katalizatory redukujące emisję spalin samochodowych. Dodatkowo Umicore zajmuje się również recyklingiem metali szlachetnych. Produkowane w Radzikowicach komponenty mają być najbardziej zaawansowane technologicznie. Dzięki nim auta elektryczne będą mogły magazynować więcej energii, co równocześnie zwiększy ich zasięg. – Dzięki innowacyjnym technologiom, odpowiedzialnemu wydobyciu surowców i zastosowaniu zamkniętego obiegu materiałów jesteśmy bardzo mocno zaangażowani w proces transformacji ku elektrycznej mobilności. Jesteśmy wiodącym dostawcą materiałów katodowych w transporcie elektrycznym i dlatego tak ważna jest dla nas możliwość docierania do klientów w różnych regionach świata. Budowa nowego zakładu produkcyjnego w Nysie świetne wpisuje się w tę strategię – chwali się prezes Umicore, Marc Grynberg. Ważna inwestycja dla naszego kraju Jak czytamy w komunikacie resortu, produkcja komponentów ma ruszyć jeszcze pod koniec tego roku. Co więcej Umicore chce także uruchomić centrum badawczo-rozwojowe na globalne potrzeby firmy. Ministerstwo podkreśla, że realizacja tego projektu fabryki wpisuje się w jeden z postulatów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w zakresie branży elektromobilności. – Ta inwestycja jest ważna dla polskiego rządu oraz dla dalszego rozwoju naszej, a także unijnej gospodarki. Dzięki niej (inwestycji) jeszcze w tym roku powstanie pierwsza tego typu fabryka w Europie i trzecia na świecie (po Chinach i Korei Płd.). To także największa zagraniczna inwestycja w tym regionie. Co nas szczególnie cieszy, Umicore całkowicie stawia na zieloną energię. W jednym przedsięwzięciu biznesowym łączy dwa aspekty: nowoczesnej technologii i ochrony środowiska – mówił Wojciech Murdzek, wiceminister Rozwoju. Źródło: forsal.pl, gov.pl Fot. główne: pixabay.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.