OZE Fotowoltaiczny garaż ze stacją ładowania pojazdów 14 października 2021 OZE Fotowoltaiczny garaż ze stacją ładowania pojazdów 14 października 2021 Przeczytaj także OZE Rząd dopłaci miliardy do górnictwa. To “bomba z opóźnionym zapłonem” – komentują eksperci Unijna polityka klimatyczna wymusza na Polsce odejście od górnictwa i transformację energetyczną. Zamiast tego rząd nadal przeznacza miliardy złotych na wygaszanie sektora. “To opóźnianie transformacji energetycznej, którego koszt poniosą obywatele, płacąc wyższe rachunki za energię” – komentują eksperci z Forum Energii. Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. 15 września tego roku holenderska firma Insurer a.s.r. otworzyła w swoim firmowym garażu największą na świecie infrastrukturę do dwukierunkowego ładowania! To duży krok w kierunku elektryfikacji floty. Reklama Firmowy parking przygotowany na elektryfikację floty pojazdów Holenderska Frima Insurer a.s.r. postanowiła już teraz przygotować się na elektryfikację floty wśród swoich pracowników. Jak? Tworząc ogromną instalację fotowoltaiczną na garażu o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych. Instalacja składa się z ponad 2000 paneli słonecznych. Ponadto garaż wyposażony jest w 250 inteligentnych dwukierunkowych stacji ładowania. To największa na świecie infrastruktura dwukierunkowego ładowania. Fot: największa dwukierunkowa stacja ładowania/źródło: brightvibes.com Elektryczne promy do transportu publicznego Jak działa ten innowacyjny parking? W firmowym garażu pojazdy elektryczne ładowane są energią w pełni pochodzącą ze słońca. Dzięki technologii dwukierunkowego ładowania mogą zarówno zasilać baterię, jak i oddawać ją z powrotem do sieci, gdy zachodzi taka potrzeba. W słoneczny dzień całość dachu wraz z panelami w sąsiednim biurze zapewnia znaczną część potrzeb energetycznych budynku. Jednak kiedy słońce nie świeci lub w przypadku nagłego obciążenia zasilanie może zostać wsparte przez energię zgromadzoną w akumulatorach elektryków. Fot: największa dwukierunkowa stacja ładowania/źródło: brightvibes.com Według Sharon Dijksmy, burmistrza Utrechtu, taka technologia jest przyszłością dla holenderskich dostaw energii. – Zimą jest już ciemno w porze obiadowej, więc energia słoneczna jest tracona. Aby rozwiązać ten problem potrzebne jest tymczasowe magazynowanie energii. Jest to możliwe w przypadku domowych baterii, ale dzięki dwukierunkowemu samochodowi zabijasz dwie pieczenie na jednym ogniu: masz zrównoważoną mobilność i baterię w jednym urządzeniu –powiedział burmistrz podczas otwierania garażu. Miedź kluczem do rozwoju elektromobilności – czy świat ma wystarczające zasoby? Podobne inicjatywy Firma We Drive Solar podobnie jak Insurer a.s.r. zaczęła kilka lat temu eksperymentować z dwukierunkowymi stacjami ładowania. Dzięki próbom podjętym przez firmę w mieście są już setki dwukierunkowych punktów ładowania. Robin Berg, dyrektor We Drive Solar, jest bardzo zadowolony z tego rozwoju: – To pokazuje, co Holandia może zrobić dobrze: przygotować się na przyszłość. źródło, Fot: brightvibes.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.